سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از احتمال کاهش تولید گوشت قرمز در استان به دلیل خشکسالی امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خشکسالی خسارات گسترده‌ای برای دامداران استان در پی داشته، گفت : امسال به دلیل خشکسالی، امکان استفاده دام‌ها از علوفه مراتع وجود ندارد.

او با بیان اینکه میزان علوفه تولیدی در مراتع استان شدیدا افت کرده، گفت : تولیدات مراتع استان تحت تاثیر کاهش نزولات جوی در خوشبینانه‌ترین حالت به نصف کاهش پیدا کرده که این موضوع هزینه‌های زیادی را برای تامین علوفه روی دست دامداران می‌گذارد و از آنجایی که بخش اعظم ارتزاق دام عشایری از طریق مراتع است، این موضوع خسارات زیادی را متوجه عشایر دامدار استان کرده است.

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کمبود علوفه به دلیل خشکسالی حادث شده قیمت علوفه خصوصا کاه و یونجه را به میزان قابل توجهی بالا برده و عدم دسترسی دامداران به علوفه ارزان‌قیمت، دامداران را در نگهداری دام‌های خود با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

پرویزی‌فر سپس با بیان اینکه بیشترین تاثیر کاهش تولیدات دامی استان به دلیل خشکسالی را در زمینه تولید گوشت قرمز خواهیم داشت، میزان تولیدات سالانه گوشت قرمز در استان کرمانشاه را ۴۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: امسال به دلیل خشکسالی رخ داده قطعا با کاهش تولید گوشت قرمز در استان مواجه خواهیم شد.

او اشاره‌ای به در دست اجرا بودن اقداماتی برای حمایت از دامداران استان داشت و گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان درخواست اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای خرید علوفه داشته‌ایم، ضمن اینکه در حال رایزنی برای افزایش سهمیه علوفه یارانه‌دار به استان برای تامین نیاز دامداران هستیم.

پرویزی‌فر افزود: احتمالا به‌زودی شاهد خرید تضمینی دام از دامداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خواهیم بود، ضمنا درخواست آزاد شدن صادرات دام زنده به صورت برنامه ریزی شده نیز برای حمایت از دامداران در حال بررسی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.