محمودی از فعالیت پنج مرکز واکسیناسیون کرونا در قم با ظرفیت تزریق روزانه بیش از ۳ هزار دوز واکسن خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر باقر محمودی رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم، با اشاره به شروع واکسیناسیون کرونا در استان قم از اواخر بهمن پارسال گفت: در حال حاضر پنج مرکز واکسیناسیون کرونا با ظرفیت تزریق روزانه بیش از ۳ هزار دوز واکسن در حال فعالیت هستند.

دکتر باقر محمودی افزود: دو مرکز چهار و پنج هر کدام با ظرفیت واکسیناسیون روزانه هزار و ۲۰۰ نفر و در مجموع دو هزار و ۴۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

او گفت: مرکز شماره یک در میدان روح الله به واکسیناسیون گروه‌های خاص اختصاص یافته است که با ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم افزود: مراکز شماره دو و سه نیز در خیابان کارگر و مقابل امامزاده سید معصوم به ترتیب با حضور ۳ و یک تیم برای واکسیناسیون کرونا به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند.

دکتر محمودی با اشاره به اینکه هم اکنون تزریق واکسن در خودرو هم انجام می‌شود، افزود: مرکز واکسیناسیون خودرویی تا روز‌های آینده در بلوار شهید سلیمانی راه اندازی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان به انواع واکسن استفاده شده در استان اشاره کرد و گفت: واکسن‌های اسپوتنیک، بهارات، سینوفارم، آسترازانکا تاکنون در قم استفاده شده و عوارض خاصی تاکنون مشاهده نشده است.

دکتر محمودی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در حال حاضر در شهر قم افراد بالای ۷۰ سال و در روستا‌ها افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند، گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال نیز تا اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده در شهر قم آغاز خواهد شد و طبق برنامه ریزی واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال باید تا تیر به پایان برسد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم بر ضرورت تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: بسیاری از افرادی که این روز‌ها بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند در پانزده ماه اخیر به کرونا مبتلا نشده بودند و این مسئله نشان می‌دهد که ویروس کرونا همچنان سلامت مردم را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار