رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از کشف و تیمار یک بهله عقاب دوبرادر که بصورت غیرقانونی نگهداری می‌شد، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: در پی گزارش از سوی یکی از همیاران محیط زیست و اخذ حکم قضایی و ورود به منزل یکی از شهروندان، یک بهله عقاب دو برادر کشف و ضبط شد.

او افزود: با توجه به اینکه طبق قانون هرگونه زنده گیری و نگهداری حیات وحش جرم تلقی می‌شود، با متخلفان مطابق قانون رفتار خواهد شد، به همین منظور پرونده این متخلف، برای رسیدگی بیشتر و اخذ جریمه ضرر و زیان به محیط زیست به مراجع قانونی ارجاع شده است.

یوسفی با بیان اینکه پس از اطمینان از سلامت و دریافت تیمار‌های لازم عقاب در محیط طبیعی زندگی خود رهاسازی می‌شود، تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم در موارد مشابه که پرندگان را مشاهده می‌کنند از نگهداری آن‌ها بپرهیزند و سریعا با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یا با سامانه ۱۵۴۰ تماس گرفته تا در صورت امکان پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردانده شوند و یا در مراکز مجاز با شرایط مناسب نگهداری شوند.

عقاب دو برادر پرنده‌ای است شکاری با تنوع رنگ زیاد که با دو رنگ تیره و روشن در طبیعت مشاهده می‌شود. عقاب دو برادر پرنده‌ای زیرک است که در مقایسه با دیگر عقاب‌ها از چالاکی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار