در صورتی که می‌خواهید از سقوط آسانسور جان سالم به در ببرید مطلب زیر را از دست ندهید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مسیر زندگی ممکن است اتفاقات و بلایای طبیعی و غیرطبیعی متفاوتی برای افراد رخ دهد. شاید به جرأت بتوان گفت هیچ کس نمی‌داند در مسیر پیش رو چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. سقوط آسانسور یکی از این مشکلات است. ممکن است شما در طول زندگی خود هیچ گاه سوار آسانسور نشده باشید. اولین باری که سوار می‌شوید یک اتفاق ناخوشایند برای شما رخ دهد. حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند لذا بهتر است برای مقابله با آن خود را مهیا کنیم. در صورتی که می‌خواهید از سقوط آسانسور جان سالم به در ببرید ادامه‌ی مطلب را با ما همراه باشید.


بیشتربخوانید


افسانه پرش هنگام سقوط آسانسور

افسانه‌ای وجود دارد که بهتر است هنگام سقوط آسانسور در لحظه‌ی آخر پرید تا از مرگ نجات یافت. همان طور که گفتیم این قضیه افسانه‌ای بیش نیست. در مرحله‌ی اول بهتر است بدانید که به دلیل ایجاد سرعت نسبی سقوط، پرش در آسانسور کار ساده‌ای نیست. شاید فکر کنید هنگام سقوط و لحظه‌ی برخورد بهتر است بپرید و از برخورد با زمین جلوگیری نمایید.

پاسخ این است که هیچ گاه این کار را نکنید. پس از پرش نمی‌توان پیش بینی کرد کدام عضو بدن شما ابتدا به زمین برخورد می‌کند. این گونه نمی‌توان اعضای حیاتی بدن را از خطر حفظ کرد. از طرفی با سرعتی که آسانسور دارد اگر در لحظه‌ی آخر اقدام به پرش کنید بدون شک به شدت به سقف برخورد خواهید کرد و سر و گردن شما در سقوط آسانسور به کلی نابود می‌شود.

هنگام سقوط و لحظه‌ی برخورد بهتر است پرش کنید و از برخورد با زمین جلوگیری نمایید.

مستقیم نایستید

هنگامی که به صورت راست و مستقیم داخل آسانسور می‌ایستید اتفاق ناخوشایندی خواهد افتاد. هنگام سقوط آسانسور اگر راست ایستاده باشید فشاری که به اعضای بدن شما در لحظه‌ی برخورد وارد می‌شود ۱۰ برابر خواهد بود. این مسأله باعث می‌شود صدمات بسیار جدی به ستون فقرات شما وارد شود و احتمالاً زنده نخواهید ماند.

هنگام سقوط آسانسور اگر راست بایستید فشاری که به بدن شما وارد می‌شود ۱۰ برابر خواهد بود.

دراز کشیدن در آسانسور

ممکن است ایده‌ی جالبی به نظر نرسد، اما بهترین حالت هنگام سقوط آسانسور دراز کشیدن به پشت است. به محض اینکه احساس کردید تسمه‌های آسانسور پاره شده و در حال سقوط هستید به پشت دراز بکشید. این مسأله میزان فشاری که به بدن شما وارد می‌شود را به حداقل می‌رساند. در همین حالت دستان خود را زیر سر و گردن خود مانند بالش محکم قرار دهید تا از اصابت شدید آن‌ها جلوگیری کنید. اگر ساختمان بسیار بلند بود و فرصت داشتید می‌توانید کت خود را نیز بیرون آورده و زیر سرتان بگذارید.

اگر با قوانین فیزیک آشنایی داشته باشید می‌دانید که فشار برابر تقسیم نیرو بر سطح (P = F/A) است. نیرو (در اینجا وزن بدن) را نمی‌توان در کنترل گرفت، اما سطح بدن را می‌توان افزایش داد. هرچه سطح (A) بیشتر باشد فشار (P) کمتر است. اکنون می‌دانید که چرا یک میخ اینقدر ساده از طرف نوک تیز در دیوار فرو می‌رود، اما از طرف دیگر این طور نیست؟

بهترین حالت هنگام سقوط آسانسور دراز کشیدن به پشت است.

سقوط دسته جمعی

ممکن است تعداد زیادی در آسانسور باشند. معمولاً اگر ۲ نفر هم در آسانسور وجود داشته باشد می‌توان به سادگی دراز کشید. در صورتی که تعداد بیش از این باشد باید چه کار کرد؟ در این حالت بلافاصله روی زمین بنشینید. در این صورت بدن شما متحمل فشار کمتری هنگام برخورد با زمین می‌شود. کت، کیف یا هر وسیله‌ی نرمی هم که همراه دارید را زیر خود بگذارید. سر و گردن خود را محکم با دست بغل کنید و به بقیه هم همین توصیه را داشته باشید. اگر فضا کوچک‌تر از میزانی بود که بتوان نشست در بهترین حالت بهتر است مقداری زانو‌های خود را خم کنید تا از میزان فشار کاسته شود.

اگر فضا کوچک بود بهتر است مقداری زانو‌های خود را خم کنید تا از میزان فشار کاسته شود.

امیدواریم این ترفند هیچ گاه مورد نیاز شما نباشد و زندگی آرام و بی دغدغه‌ای داشته باشید. اگر شما هم تجربه‌ی سقوط یا گیر کردن در آسانسور را دارید آن را در بخش نظرات عنوان کنید.

منبع: مجله سرگرمی ژولیت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۰۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
توی آسانسور ما یه میله به صورت افقی وجود دارد زیر آینه هست من وقتی تو آسانسور هستم پیش خودم میگم اگه آسانسور یهو سقوط کرد با دو دستم این میله رو محکم بگیرم که و خودمو تو هوا معلق نگه دارم بنظرتون خوبه یا نه؟؟ البته چون میله تقریباً روبروی شکم هست باید خودمو بکشم بالا و پاهام با کف آسانسور تماس نداشته باشد
France
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
من همین الآن تو آسانسور گیر کردم و تسمه آن کنده شده فقط به یک تسمه وصل هست آمدم این متن بخوانم احتمال داره سقوط کنه
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۶:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
ببین من ۷ سالم هست ولی ممکن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
پلنگ صورتی در لحظه آخر از کلبه در حال سقوطش پرید بیرون و زنده موند. قوانین فیزیک در کارتون پلنگ صورتی مثل کارتون میگ میگ و ۱۱ سپتامبر با قوانین فیزیکی دنیای حقیقی تفاوت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
هیچی می خندیم چون هیجان داره مثل ترن هوایی دلت یهویی میریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
احتمال سقوط آسانسور خیلی خیلی ضعیفه چون تمامی آسانسورها مجهز به ترمز ایمنی هستند(به جز آسانسور های خیلی قدیمی یا بالابرها که بعضی فکر میکنند آسانسوره!!!)

اگر سرعت کابین آسانسور به هر دلیلی بیش از سرعت مجاز بشه اون ترمز ایمنی وارد مدار میشه و کابین به توی ریل قفل میشه

دوما اگر آسانسور به هر دلیل خیلی عجیبی بخواد سقوط کنه
مطمئن باشید زنده بیرون نمیایید مگر اینکه از ارتفاع کم سقوط کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خصوصا این روزها که مکرر برق قط میشه اسانسور فاید نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اول خودت اینارو امتحان کن اگه زنده موندی ماهم امتحان میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
الان یه ایده ای به نظرم اومد ،اونم این که توی چاله آسانسور یه فنر کار بزارن تا اگه آسانسور سقوط کرد این فنر از شدت فشار سقوط اتاقک آسانسور کم کنه و کسی آسیب نبینه ،تا الان بشر هرچی که اختراع کرده هنوز هم جای پیشرفت داره و باید پیشرفت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
اینی که گفتی و آسانسورها دارن،انتهای چاله آسانسور ضربه گیر وجود داره این تصور که کابین روی زمین قرار میگیره کاملا اشتباه،انتهای چاله سکوی سیمانی هست و روی اون ضربه گیر و کابین روی ضربه گیر قرار میگیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا معصومی
۲۰:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
در هنگام سقوط کاملا احساس بی وزنی میکنیم و هیچکاری نمیتونیم بکنیم. زمان سقوط از ارتفاع ۲۰ متری ۶-۷ طبقه حدود دو ثانیه است بنابرین فرصتی هم نداریم برای فکر کردن به کارهایی که نمیتونیم بکنیم. ضمنا" با توجه به تجهیزات جنبی در آسانسور معمولی استاندارد امکان سقوط بسیار بسیار کمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ترفند کاربردی و نه کاربری!
France
علی
۱۹:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
من با اینکه طبقه 5 ساکن هستم از زمان شیوع کرونا از آسانسور استفاده نکرده ام. اگر فرد ناقل ویروس داخل آسانسور عطسه یا سرفه کرده باشد تا ساعتها ویروس در داخل فضای بسته و کوچک آسانسور معلق میماند و حتی در صورت استفاده از ماسک از طریق چشم وارد بدن فرد سالم میشود.
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۹:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مطلب خوبی بود حداقل فهمیدیم که هنگام سقوط آسانسور در چه وضعیتی قرار بگیریم . تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
میشه کاری کرد در صورت سقو‌ط آسانسور تلفاتی نداشت. فقط کافی است مسیر آسانسور در اولین طبقه به سمت زمین به نسبت تعداد طبقات ادامه داشته باشه مثلا برای ارتفاع 50 متر 5متر چاهک داشته باشه بعد از رسیدن آسانسور به چاهک هوا زیر آسانسور داخل چاهک محبوس شود و با سقوط آسانسور هوای داخل چاهک فشرده شده و سرعت سقوط در طول سقوط 5 متر و با فنر مناسب در انتهای چاهک به طور کامل کنترل شود علاوه بر این بهتر شرایطی ایجاد شود جابجایی هوای بالا و پایین آسانسور توسط دریچه های قابل کنترل مکانیکی باشند به نحوی که در سقوط دریچه بواسطه جابجایی شدید هوا بسته شوند به نحوی که یک دریچه در بالاترین نقطه و دریچه دیگر در پایین ترین نقطه نصب شده باشد و در سقوط آسانسور دو دریچه بسته شده در این در شرایط سقوط هوای بالای آسانسور به سمت خلا شدن می رود و هوای پایین آسانسور فشرده می شود در این هم آسانسور خود مانند چتر شده در نتیجه سرعت سقوط کاهش پیدا می کند ودر انتها در مسیر چاهک اسانسور، چاهک بدون ریل بوده تا جایی ممکن هوای داخل چاهک فشرده شود
Iran (Islamic Republic of)
ظفر
۱۷:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اسانسور مشمول استاندارد اجباری است ،لذا سازندگان آسانسور قبل وپس از نصب آسانسور میبایست تائیدیه لازم در خصوص ایمنی وکارآئی این وسیله از سازمان استاندارد دریافت نمایند.
هر ساختمان دارای آسانسورپس از بازرسی وتائید آن توسط کارشناسان استاندارد،طی نامه ای به شهرداری هاجهت صدور مجوزپایان کاراعلام خواهد شد .چنانچه هر گونه ایرادی در مونتاژ یا قطعات آن مشاهده شود باید آن را مرتفع نمایند در غیر این صورت هیچ گونه تائیدیه ومجوزی از سوی استاندارد صادر نخواهد شد.
امروزه آسانسور هائی که نصب ومورد بهره برداری قرار می گیری امکان سقوط وجود ندارد زیرا از الزامات نصب این دستگاه وجود سیستمی در آن است که بهر دلیل سرعت اسانسور از حد استاندارد افزایش یابد خود بخود قفل واز سقط آن جلو گیری می نماید،مانند کمر بند ایمنی در خودرو عمل می نماد.
از دیگر الزامات ،نصب سیستمی در آسانسور است که صورت قطعی برق ،اسانسور بصورت هوشمند نزدیک ترین طبقه را شناسائی وافراد داخل آسانسور می توانند از آن خرج شوند
اسانسور های نصب شده در فاصله زمانی مشخص بایدتوسط کارشناسان استاندارد بازدید ادواری صورت گیرد .مسئولیت حقوقی در کوتاهی از عدم هماهنگی واطلاع به سازمان استاندارد به عهده نصاب خواهد بود.
نکته مهم در موررد آسانسور های قدیمی که از قبل در ساختمان ها نصب است وممکن است کارائی لازم برای بهره برداری از آن باخطر بالقوه همراه باشد بهتراست ساکنان ساختمان از مدیر ساختمان بخواهند طی نامه ای از سازمان استاندارد یا ادارات کل از آسانسور بازدیدگردد،در صورت وجود ایراد وشکال مکتوب به مدیر ساختمان اعلام خواهد شد.میبایست سریعا" نسبت رفع نقائص اقدام نمایند.تا خطری متوجه ساکنان ساختمان نشود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بخاطر یک انتختب اشتباه چه تاوان هایی باید بدهیم باز هم دوباره به اصلاح طلبان رای دهید اینبار روش دراز کشیدن در قبر را آموزش میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سالها پیش درس طراحی ماشین داشتیم استاد کفاشان می گفت ضریب ایمنی در آسانسور و هواپیما چندین برابر طراحیهای مکانیکی دیگه در نظر گرفته میشه. چیزی بالاتر از عدد 10 یعنی اجزا آسانسور تحمل حداقل 10 برابری نسبت به بار مجاز داره. ولی مسئله تعمیر و نگهداری به موقع و عمر مفید قطعات هرگز نباید فراموش بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کچا درس خوندی؟ ضریب ایمنی هواپیما چیزی در حدود 1 و کمی بیشتر هست وگرنه برای بلند شدن هواپیما باید 10 تا موتور گذاشت. استاد بنده عزیز دل دکتر خلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بهترین راهکار اینه که در چهار گوشه زیر کابین وسیله ای مثل کمک فنر اتومبیل قرار داده بشه تا موقع بر خورد کابین با زمین جلوی ضربه وارد شده رو بگیره اینجوری ضربه وارده خنثی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نیازی به چهار گوشه نیست، در انتهای چاله آسانسور دو سکو و روی هر کدوم از سکوها یک ضربه گیر وجود دارد یکی کابین آسانسور روی آن مینشیند و دیگری قاب وزنه روی آن قرار میگیرد،ضربه گیرها چندین برابر نیروی وارده را تحمل میکنن،
یک توصیه:اگر به ساختمان نوساز اثاث کشی میکنید تا قبل از اخذ استاندارد که پلاک اون در کابین نصب میشود از آسانسور استفاده نکنید چون ممکن هنوز سکو و ضربه گیرِ روی اون نصب نشده باشه،چون اجرای سکو به عهده سازنده است و سپس نصاب آسانسور باید ضربه گیرها رو نصب کنه،سازنده ها اصولا اجرای اون رو پشت گوش میندازند،ممکن است آسانسور کار کنه ولی بدون سکو و ضربه گیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آسانسور به زمین برخورد نمیکنه چون زیرش ضربه گیر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
از آسانسور استفاده نکنید بهترین راه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
از استاد دانشگاه مون در صنعتیِ بابل یادمه که گفت ضریب ایمنی کابل های آسانسور رو به شدت بالا می گیرن. به بیان ساده تر اگر مثلا گنجایش آسانسور چهارصد کیلو هست سازندگان آن، جرم تحمّلیِ کابل ها رو چند تُن در نظر می گیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خب حالا ک چی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کاملا درسته و از سیم بکسل های اسانسور پیداست
United States of America
ظاهر خان
۱۴:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
و اما بهترین راهکار. بهترین راهکار اینه که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. موسسه هایی هستند که دارای مجوز جهت ارزیابی سلامت آسانسورها و بالابرها و... می باشند. بررسی سالانه و تمدید گواهی تاییدیه سلامت فنی این تجهیزات باید در دستور کار تمام ادارات و موسسات و ساختمان ها قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بهترین راه برای جلوگیری از مرگ در سقوط آسانسور اینه که آویزان بشید این کار ضربه را به اندازه قدرت بازو کم میکنه ولی بهتر از اون اینه که سازندهها زیر آسانسور در کف زمین یک مخزن آبی بسازن که ارتفاع دو سه متر آب برای همیشه توش باشه وهنگام سقوط آسانسور میتونه جان مردم رو نجات بده و سیستمش باید طوری باشد که بعداز سقوط باضربه دریچهایی باز شوند و آب به چاه برود تا به داخل آسانسور نفوز نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بعدم برق بگیره بمیریم راحت،کارشناس کلیه امور.
Yjcاینا چیه منتشر میکنی‌.
قبلا تو شرکت آسانسور منشی بودم،یه بار یکی از سرویسها داخل چاله آسانسور آب پر شده بود سرویس کار آسانسور رو خاموش کرد و به مسئول ساختمون گفت نشتی رو پیدا کنید آبو بکشید هر وقت ته چاله خشک شد تماس بگیرید بیام آسانسورو روشن کنم.
بعد اصلا یه سوال: یه ساختمون ۴ طبقه حدود ۱۲ متر، میشه بفرمایید آسانسوری که از ۱۲ متری سقوط میکنه چاله آب چند متری تهش نیازه؟؟؟ تا حالا تو استخر کم عمق شیرجه زدید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
داداش گفته که دریچه داشته باشه که سریع آب به چاه بره و داخل کابین نفوذ نکته در ضمن کسی که این کارا بکنه بده برقش یه فکری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
استرس ایجاد نکنید
کابین یا اتاق آسانسورها ترمز دارند وقتی از حدی سرعتشون بیشتر بشه کلا قفل میشه وکابین رو نگه میداره.
مگر اینکه آسانسور خیلی قدیمی یا فرسوده وخراب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
در مورد مگرهای شما که گفتین بحث میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نوشته پس از پرش نمی‌توان پیش بینی کرد کدام عضو بدن شما ابتدا به زمین برخورد می‌کند. این گونه نمی‌توان اعضای حیاتی بدن را از خطر حفظ کرد و بدون شک به شدت به سقف برخورد خواهید کرد.
تصوراتم از پرش در اسانسور رفت سمت پرش طول و ارتفاع و پارکور. بله پرش سخته و سختر زمان بندی پرشه ولی منظور اینکه سرو کله رو جمع کنی و درجا بپری مثل حالتی که برای زلزله زیر میز پناه میگیری
Iran (Islamic Republic of)
یه ادم
۱۴:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با تشکر از وزارت نیرو که چند وقته هرچی میخونیم در مورد این موضوعاته ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر کف اسانسور چند لایه باشه وبین لایه ها فضا وجود داشته باشه و مقاومت این لایه ها کمتر از نیروی لازم برای پارگی اندام ها و شکستگی استخوانه ها باشه، در لحظه برخورد این لایه ها میتونن مثل دومینو بشکنن و فشار رو جذب بکنن. لحاظ کردن پمپ هیدرولیک حساس به شتاب در زیر کف اسانسور یعنی زیر پای سرنشین هم میتونه راهکار دیگه ای باشه. در کل در نظر گرفتن موانعی که مثل دومینو بشکنن و فشار رو جذب بکنن ایده ای هستش که قابلیت مانور داره. یا تجهیزاتی که سرعت نهایی دارن. یعنی اگر سرعت از حدی بیشتر شده، شدت اصطکاک و قفل شوندگی به صورت تصاعدی تر افزایش پیدا میکنه و مهار ایجاد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
سعیدی
۱۴:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آسانسور سالمشو وقتی سوار میشی باید اشهدتو بخونی دیگه وقت سقوط که هیچ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
یکی از راه های کاهش فشار، تعبیه چند دستگیره اویزان در سقف اسانسور هستش که متصل به فنرهای قوی و طراحی شده باشند. وقتی اسانسور سقوط میکنه باید از این دستگیره ها اویزان بشیم. طول مجاز افزوده شده به فنر در اثر برخورد باید تقریبا از زیر باسن تا کف اسانسور باشه. یعنی تمام وزن بدن که در اینحالت از جرم و شتاب بدست میاد با وزن لازم برای افزایش طول فنر در خدود 80 سانت برابری کنه. البته بجای فنر میشه از پیستون های هیدرولیک استفاده کرد. یا اطراحی ترمزهایی شبیه کمربند ایمنی ماشین که در برابر سرعت بیش از حد کشش، قفل میشوند. البته کمربند ایمنی هم میتواند مفید باشد. البته با طراحی متفاوت فقط برای بستن در مواقع مشکوک به گونه ای که از لای دو پا و پشت و جلو به صورت ضربدری عبور نمایند. کیسه هوا هم میتواند مناسب باشد. با انفجار از جهت کف به سقف. میشه با تعبیه یک کلید برقی یا مکانیکی در داخل اسانسور، دستور انفجار کیسه هوا در محفظه زیر اسانسور یا روی زمین در طبقه هم کف را نیز صادر کرد. و کلی ایده ی دیگه دارم.
United States of America
ظاهر خان
۱۴:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آفرین، خلاقیتت خوبه هرچند جزئیات ایده هات نیاز به بررسی و کار بیشتر داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
عالی
کیسه هوا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
زیاد فرقی نداره چون با این وضعیت اقتصادی و هزینه های درمانی بمیری به صرفه تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر برق قطع شد موندیم آسانسور چیکار کنیم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باید وایسی تا برق بیاد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سقوط آسانسور اگه از طبقات بالا باشه که اخرش مرگ هست و هیچ ترفند ی فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تشکر