مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های شهری در سطح کلان شهر تبریز با اختصاص ٣۵٠ دستگاه وانت خودرو به شبکه اجرایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های شهری در سطح کلان شهر تبریز با اختصاص ٣۵٠ دستگاه وانت خودرو به شبکه اجرایی آغاز شد و گفت: این تعداد خودروی وانت پیکان برای ارج نهادن به زحمات سفیران پاکیزگی (فعالان حوزه بازیافت پسماند) در سطح کلان شهر تبریز و برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت گسترش کمی و کیفی طرح اجرای تفکیک از مبدا پسماند با همکاری بخش خصوصی ساماندهی شده است.

او گفت: از  پارسال برنامه ریزی برای ساماندهی فعالان حوزه بازیافت پسماند‌های شهری در این سازمان آغاز و در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ٣۵٠ مورد ساماندهی خودرویی و نیز شاغلین این حوزه انجام پذیرفت.

اصغری با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی تفکیک‌کنندگان پسماند‌های شهری گفت: با توجه به حساسیت شغلی صنعت بازیافت و احتمال آسیب‌های بهداشتی و ایمنی برای فعالان این حوزه، سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری تبریز در صدد است تا با همکاری بخش خصوصی نسبت به شناسایی این افراد، اقدام و خدمات مختلف بهداشتی، فرهنگی و معیشتی از سوی بخش خصوصی طرف قرارداد با شهرداری تبریز به آن‌ها ارائه شود.

او گفت: طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های شهری نیازمند همکاری و هماهنگی همه افراد شاغل در حوزه بازیافت پسماند و تفکیک در سطح شهر می‌باشد که این مهم در کنار آموزش شهروندی از سوی سازمان در جهت تفکیک پسماند‌های تولیدی در خانواده ها خواهد توانست تا ضمن کاهش حجم پسماند تولیدی، نسبت به حفظ محیط زیست اقدام کند.

در کلان شهر تبریز روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود و بیش از یک هزار پاکبان وظیفه جمع آوری آن را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.