مدیر بورس منطقه‌ای فارس از مبادله تعداد ۳۰۷ میلیون سهم در بورس استان در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

محمد کیامهر مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ طی ۲۰ روز فعالیت ۳۰۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲,۱۱۸ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او، متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت را ۱۰۵,۸۷۸ میلیون ریالاعلام کرد و افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۸۰ درصد و ارزش ریالی معاملات ۸۷ درصد کاهش داشته است.

کیامهر ادامه داد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۰ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۶۰ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۱ شرکت می‌باشد که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

کیامهر بیان کرد: در یک ماهه اخیر ۵۰ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۴۲,۳۵۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۲,۱۱۸ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار