افراد سودجو با استفاده از برق خانگی، فشار زیادی به بار شبکه توزیع برق استان فارس وارد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهره برداری توزیع برق شیراز گفت: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بلای جان شبکه‌های توزیع در استان فارس شده است.

صالحی با بیان اینکه میانگین مصرف برق خانگی در روز ۲ کیلو وات ساعت است، افزود: دستگاه‌های استخراج ارز ۷ برابر مشترک خانگی برق مصرف می‌کنند و سالانه بیش از ۶۸ میلیون کیلو وات ساعت بار را به شبکه توزیع اضافه می‌کنند.

او گفت: در مانور عملیات جهادی مقابله با برق‌های غیرمجاز و دستگاه‌های استخراج رمز که با حضور عوامل نیروی انتظامی، ضابطان قضایی و قاضی کشیک، چند هفته گذشته در استان در حال برگزاری است، بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماینر قاجاق توقیف شده است.

معاون بهره برداری توزیع برق شیراز با بیان اینکه برخی از موارد برق دزدی، استفاده غیرمجاز از شبکه و استخراج رمز ارز، توسط مردم گزارش و برخی هم در رصدها، شناسایی شده است، گفت: عملیات جهادی مقابله با برق‌های غیرمجاز و دستگاه‌های استخراج رمز ارز ادامه خواهد داشت.

صالحی اظهارداشت: در مانور ۲ روز آینده، علاوه بر ۱۶ گروه بازرسی، گروه‌هایی از ۲۴ امور و ناحیه تحت مدیریت توزیع برق شیراز شرکت دارند و کارشناسان و مدیران نیز آنان را همراهی خواهند کرد.

او با اشاره به برخورد شدید و قانونی با موارد شناسایی شده برق غیرمجاز و استخراج رمز ارز، گفت: ماینر‌های کشف شده در این مانور ضبط شده و مالک یا مالکان، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

معاون بهره برداری توزیع برق شیرازادامه داد: از دیگر علت‌های قطعی چند روز گذشته برق شهروندان، گرمای زود هنگام هوا و استفاده همزمان از سیستم سرمایشی. کاهش تولید نیروگا‌های آبی کشور با توجه به خشکسالی و استفاده غیر مجاز از شبکه برق است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار