مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با جان باختن ۱۵ هم استانی دیگر در شبانه روز گذشته، آمار مجموع فوت ناشی از کرونا در استان فارس به ۴ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۸۹۳ هزار و ۲۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۸ هزار و ۷۳۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۱۰۲ هزار و ۴۷۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۷۳ هزار و ۸۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای عئلایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۳۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

اودر ادامه با اعلام جان باختن ۱۵ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را چهار هزار و ۴۹۴ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۵۰ هزار و ۱۳۵ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه هم اکنون در شیب نزولی موج چهارم و شرایط بسیار شکننده‌ای قرار داریم، خواستار همراهی عمومی مردم برای عبور از این مرحله شد و نقش مشارکت عمومی در این وضعیت را بسیار تعیین کننده دانست.

این مقام مسئول در دانشگاه توصیه کرد: اگر علامت دار هستید و یا با افراد علامت دار و مشکوک به بیماری کووید۱۹ در تماس بودید، به پزشک خانواده خود مراجعه کرده تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

حسینی با گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، از خداوند متعال خواست تا شهدای مدافع سلامت را با شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای صدر اسلام محشور سازد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار