کمیته تنظیمات کنست رژیم صهیونیستی قصد دارد با طرح لایحه‌ای مدت نخست وزیری در این رژیم را به ۸ سال کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کمیته تنظیمات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی لایحه‌هایی را ارائه کرده که بر اساس آن مدت نخست وزیری به ۸ سال محدود می‌شود و نخست وزیر دارای کیفرخواست نمی‌تواند تشکیل کابینه دهد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، ارائه این لایحه علی رغم مخالفت حزب محافظه کار یامینا پیش رفته و این لوایح هفته آینده در مجمع عمومی کنست مطرح  خواهند شد.

این اقدامات به وضوح  بنیامین نتانیاهو را که از سال ۲۰۰۹ تاکنون سمت نخست وزیری را دارد، هدف قرار داده است. او  همچنین دارای پرونده‌های فساد اقتصادی متعدد است و چندین بار در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته است.

 ممکن است روند دادرسی به پرونده‌های فساد اقتصادی او سال‌ها به طول انجامد، اما در صورت محکومیت نتانیاهو او به جرم رشوه خواری، کلاهبرداری و نقض اعتماد به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود.

تظاهرات ضد نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندین ماه است که از سوی مخالفان انجام می شود. نتانیاهو دارای چند پرونده فساد و سوء استفاده از قدرت در دادگاه های رژیم صهیونیستی است. با این حال، او به علت داشتن مصونیت قضایی تاکنون مجرم شناخته نشده است. انتظار می‌رود او همانند ایهود اولمرت، نخست وزیر فاسد پیشین این رژیم در نهایت در دادگاه محکوم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار