سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد ماه خبر داد و گفت: فردا درباره اعمال ممنوعیت سفر تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه چند روز تعطیلات در  نیمه خرداد پیش رو داریم، فردا در کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت کشور پیشنهاد ممنوعیت سفر از وزارت بهداشت مطرح می شود.

وی ادامه داد: درست است که بیماری کرونا روند نزولی دارد اما خیلی از استان ها در وضعیت نارنجی به سر می برند و شرایط کشور شکننده است و باید دانست که یکی از عوامل موثر در انتشار ویروس سفرها، ترددها و تجمع‌ها و دورهمی‌هایی است که به دلیل مسافرت شکل می گیرد.

ز پیشنهاد ما این است که از یک روز قبل و بعد از تعطیلات ( ۱۳ لغایت ۱۷ خرداد ماه) منع سفر اعمال شود، باید دانست گاهی رنگ بندی در محدودیت اعمال می شود اما در این تعطیلات پیشنهاد ما سخت گیری برای ممنوعیت سفر است.

ممنوعیت سفر در سراسر کشور اعمال می‌شود

رئیسی بیان کرد: صرف نظر از رنگ بندی شهر‌ها ممنوعیت سفر در سراسر کشور اعمال می‌شود و هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور، نیروی انتظامی و استانداری‌ها برای ممنوعیت سفر صورت گرفته است، ما در تعطیلات گذشته شاهد ۱۶ درصد کاهش تردد بودیم و استانداری‌ها به خوبی عمل کردند و خودرو‌هایی که قصد سفر داشتند، عودت داده شدند و این نوع ممنوعیت سفت و سخت است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما همیشه یک سری افراد را داریم که هر نوع محدودیتی اعمال کنید، تخلف می کنند و ما برای این درصد افراد دعا می کنیم به راه راست هدایت شوند، هیچ راهی برای برخورد با این افراد نداریم و نمی توانیم به خاطر این عده قلیل سراسر کشور را تعطیل کنیم و باید دانست هر نوع محدودیتی هزینه دارد و همیشه عده ای هستند که سفر می روند و ماسک نمی زنند و این افراد همیشه معترض هستند که چرا بیماری وجود دارد و دولت اقدامی نمی کند.

پنج عامل خطر بروز موج پنجم کرونا

رئیسی گفت: ما برای اینکه مراقب باشیم که پیک پنجم رخ ندهد، باید مراقب پنج عامل سفرها و ترددها، دورهمی در فصل تابستان و بسته بودن پنجره‌ها، گسترش ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی، برگزاری جشن بعد از ماه مبارک رمضان و رعایت نکردن نکات بهداشتی در تبلیغات انتخابات خرداد ماه باشیم.

وی ادامه داد: ما باید به سفرها و ترددها توجه داشته باشیم فارغ از تعطیلات نیمه خرداد ماه، مردم در تابستان اغلب سفر می روند و باید بدانند که وضعیت متفاوت است. باید دانست که با گرم شدن فصل هوا و روشن شدن کولرها، پنجره ها بسته می شوند و در این شرایط گرفتن دورهمی بسیار خطرناک است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همچنین شیوع ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی می توانند عامل خطر و موجب بروز موج پنجم کرونا باشند، علاوه بر اینها برخی بعد از ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مراسم عروسی و جشن می کنند و از طرفی اگر نکات بهداشتی در تبلیغات انتخابات خرداد ماه رعایت نشود، می تواند عامل بروز موج کرونا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میرمهدی قوامی
۰۷:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
هربار که یکی دوروز تعطیل میشه پارکینگ خونه ما پر از مسافر با پلاکهای غیر بومی میشه، تمام کنید این شعاربازی و کاغذبازی رو
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۰۲:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
مگه زمستون پنجره ها باز هستن که تابستون بسته بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
امید بخدا
۲۳:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
جریمه های تردد درآمد دوم دولت بجای جریمه فکر واکسن عموم باشید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
من حقیر پیشنهاد میکنم امسال بخاطر کرونا بعضی تعطیلات را حذف کنند ، این روزهای مهم را تکریم کنند ‌ولی تعطیل نکنند ، شاید بنفع اقتصاد در حال احتضار هم باشد .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۲:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
آخه سیزدهم تا هفدهم فایده‌ای نداره چون از چهارشنبه که فکر کنم دوازدهم هستش مردم میرن . اگه میخاین درست حسابی تصمیم بگیرید از شنبه هفته آینده ممنوع کنید تا آخر دو هفته بعد که یه چیزی حدود دو هفته ممنوع باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
شمال و جوج انشااله از ۱۱ تا ۱۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
من از ۱۲ میرم خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۲:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
حالاچه اصراری به تعطیلی است؟حدودیک ماه ونیم کارمندان وکارکنان دولتی باحقوق وسبه بدون حقوق وباپرداخت هزینه های اجاره وانواع عوارض دولتی وبیمه وغیره درتعطیلات اهدایی واجباری بوده اندخوب خیلی راحت این چندروزرادولت غیرتعطیل اعلام کندتاحداقل یک کارمثبتی هم انجام داده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دولت از هی حالا داره در مورده تعطیلات 14 و 15 و 16 خرداد میگه که مردم به سفر نرن از ترس کرونا از همی حالا داره پیش بینی میکنه مدیریت میکنه اگه مردم گوش کنن
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۲۱:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
واکسن را لاک پشتی به مردم تزریق میکنید هیچ کشوری مثل شما عمل نکرده اکثر کشورها حداقل نصف جمعیت را واکسن زدنند شما دوره پنجم را پیش کش میکنید چه امتیازی به مردمی که زندگیشان را باختند دادید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن کنید یکساله 40 میلیون به حساب بانک مسکن واریز کردم خبری نیست که نیست اگه این 40 میلیون را سیمان گرفته بودم 160 میلیون شده بود پولم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مردم ترو خدا رعایت کنید کرونا خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چطور با پروتکل ها امتحانات نهایی حضوری شد اما با رعایت پروتکل امکان سفر نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
حالا کی میخواد بره مسافرت!!؟؟ جراتودهن مردم حرف میذارید؟؟!؟ وخود به خود مشکل ایجاد می کنید وبعد می گیدآمار کرونا رفت بالا وموج بعدی شروع شد!!! چرا آمار وموج جعلی میسازید! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تعطیلات نیمه خرداد برای استراحت و تفریح مردم و مخصوصا کارمندان هست. لطفا این دلخوشی رو نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۸:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
با کدام پول بریم به مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دلخوشی؟؟؟!!!!!