سفیر فلسطین در تهران گفت: ادامه نهضت انتفاضه ضامن موفقیت فلسطین خواهد بود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) که امروز (دوشنبه، ۳ خرداد ماه) به صورت حضوری در تهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شد، ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب برای حمایت‌ها از فلسطین، گفت: رژیم صهیونیستی در این مرحله حساس، فلسطین را تهدید کرده و ملت را در برابر خطرناک‌ترین توطئه استکباری قرار داد.

سفیر فلسطین در تهران در ادامه با تأکید بر محقق ساختن حقوق فلسطینیان، عنوان کرد: در فلسطین هیچ خانواده ای، بی شهید، بی مجاهد و یا بی اسیر نیست و اجداد همه ما از گذشته در کوهستان‌ها مجاهد بوده و یا شهید و اسیر شده اند.

وی یادآور شد: دولت فلسطین در سال ۱۹۲۴ و بعد از جنگ جهانی اول به کشور‌های کوچکی تبدیل شد که هم پیمانان آن‌ها سرنوشت ما را به دست گرفتند و سرنوشت ما این بود که در سرزمین فلسطین، صهیونیست‌ها حضور یابند و ما را هدف قرار دهند که نقشه اصلی این را نیز حکومت بریتانیا کشید و مهاجران را به سمت فلسطین گسیل داد و ما آواره شده و در برابر گلوله‌های دشمن قرار گرفتیم و تا کنون نیز ایستادگی کرده ایم که همچنان درگیری میان اشغالگران و صاحبان اصلی ادامه خواهد داشت.

الزواوی در ادامه با بیان اینکه توطئه‌ها باعث به شهادت رسیدن و آواره شدن فلسطینیان در اردوگاه‌ها شد، عنوان کرد: علیرغم اینکه ۴۴ کشور، دولت ما را به رسمیت شناخته اند، اما از ظلم علیه ما کم نشده است؛ با این حال در نهایت برادران ما از جنبش حماس موفق شدند مواضع اسرائیل را بمباران کرده و آن‌ها را وادار به عقب نشینی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ما در دفاع از سرزمین خود به پا خواسته اند، اظهار کرد: چنین اقداماتی از سوی اسرائیل باعث غافلگیری ما نمی‌شود. تا کنون شاهد اشغال ۷۸ درصد از سرزمین خود بوده ایم و آن‌ها به دنبال اشغال مابقی ۲۲ درصد هستند.

سفیر فلسطین در تهران در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به واسطه این اشغال، خسارات و آسیب‌های فراوانی را متوجه ما و کشور‌های همسایه کرده است که هرگز آن را فراموش نمی‌کنیم و نهضت خود را ادامه می‌دهیم و در میدان جنگ می‌مانیم که این ضامن موفقیت ما خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار