تابش گفت: گارانتی شدن کالایی که به صورت قاچاق و از مسیر غیر رسمی وارد کشور شده باشد جرم تلقی می‌شود.

عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گارانتی شدن لوازم خانگی قاچاق اظهار کرد: نه تنها در لوازم خانگی، در هر صورت گارانتی شدن کالایی که به صورت قاچاق و از مسیر غیر رسمی وارد کشور شده باشد جرم تلقی شده و هر شرکت این کالاها را گارانتی کند باید پاسخگو باشد.

او با اشاره به وجود گارانتی‌های تقلبی در این حوزه بیان کرد: موضوع صحبت ما تنها مربوط به لوازم خانگی نیست و تمام کالاهایی که توسط شرکت‌های داخلی گارانتی ‌می‌شوند باید از طریق مجاری قانونی وارد کشور شده باشند و در غیر این صورت تخلف محسوب خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به ایجاد سامانه گارانتی در این حوزه گفت:  واحدهای تولیدی که در سامانه گارانتی عضو نباشند کالای آن‌ها به عنوان قاچاق محسوب می شوند و سازمان حمایت در صورت تخلف تولیدکنندگان از ضوابط قیمت گذاری طبق ضوابط قانونی با واحد متخلف برخورد خواهد کرد. ما به عنوان حامی مصرف کننده اگر شکایت و اعتراضی از سوی مصرف کننده صورت گرفت از طریق سامانه گارانتی قیمت خود اظهاری شده تولید کننده را بررسی می کنیم.

تابش درباره متولی رسیدگی به موضوع صدور گارانتی برای لوازم خانگی قاچاق گفت: با توجه به مسئولیت‌های تعریف شده در این حوزه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متولی اصلی رسیدگی به قاچاق لوازم خانگی و مشکلات آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
کاشکی یه شرکتی هم پیدا میشد محصولات ما را گارانتی میکرد // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار