فرماندار خاتم گفت: امسال بر اثر کاهش بارندگی و تداوم ناشی از خشکسالی، خسارت قابل توجهی به بخش دام و مراتع عشایر شهرستان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد میربهبودی، فرماندار خاتم گفت: بر اساس برآورد‌های کارشناسان و گزارش ارائه شده از سوی دستگاه‌های مرتبط، امسال بر اثر کاهش بارندگی و تداوم ناشی از خشکسالی، خسارت قابل توجهی به بخش دام و مراتع عشایر شهرستان وارد شده است که نیازمند حمایت ویژه امور عشایری استان در رفع مشکلات این قشر مولد و زحمت کش است.

فرماندار خاتم افزود: با استقرار عشایر در مناطق ییلاقی، روند خدمات رسانی از جمله تامین آب، مرمت ایل راه‌ها و دیگر خدمات در این حوزه، با همکاری جهاد کشاورزی و برخی از دستگاه‌های دولتی، بایستی سریع‌تر و به موقع انجام شود و امور عشایری استان پیگیری لازم را برای افزایش سهمیه نهاده‌های دامی و استقرار اداره امور عشایری شهرستان انجام دهند.

او گفت: خدمت به عشایر باعث توسعه‌ منطقه و کشور است، عشایر نه تنها در مباحث اقتصادی، بلکه در تمام صحنه‌های سیاسی از جمله صحنه انتخابات با بالا‌ترین مشارکت نقش ویژه‌ای داشته اند.

همچنین زارع مدیر اداره امور عشایری استان یزد نیز با اشاره به صدور کارت تردد دام بری عشایر یاد اور شد: ارائه خدمات، تسهیلات و توزیع نهاده‌های دامی به عشایر، فقط با ارائه کارت شناسایی امکان پذیر است.

زارع در پایان برای شروع عملیات آبرسانی به عشایر و افزایش سهمیه نهاد‌های دامی، قول همکاری داد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.