فعالان حقوق بشری طرفدار مردم فلسطین برای اعتراض به سانسورهای شرکت فیس بوک، یک پویش اینترنتی تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، مردم در گذشته از رتبه بندی برنامه‌ها بیشتر برای فهمیدن عملکرد یک برنامه استفاده می‌کردند، اما چندی است از قابلیت امتیاز دادن به برنامه برای اعتراض به سیاست‌های یک شرکت هم استفاده می‌شود. آخرین نمونه آن هم مربوط به اعتراض حامیان فلسطین به سیاست‌های شرکت فیس بوک است.

گزارش‌های مخابره شده حاکی از این است که یک گروه از فعالان طرفدار و حامی فلسطینی‌ها در یک کارزار جالب، اقدام به امتیاز پایین دادن به برنامه فیس بوک در اپ استور و گوگل پلی کرده اند و دلیل اصلی آن هم حمایت این شرکت آمریکایی از سیاست‌های اسرائیل و پوشش ندادن اعتراضات و سانسور اتفاقات جنگ اخیر بین فلسطین و رژیم اشغالگر قدس است.

کمپین اعتراضی اینترنتی به دلیل سانسورهای فیس بوک

این گروه فعال حقوق بشری، با دادن هزاران امتیاز یک ستاره به فیس بوک باعث شدند به رتبه رضایتمندی کاربران از این برنامه، لطمه وارد شود و امتیاز آن دستخوش تغییر شود. بسیاری از شرکت کنندگان در این پویش فیس بوک را متهم کرده اند که اجازه اعتراض به فلسطینی‌ها در برابر جنایات اخیر اسرائیل را نداده و از همه لحاظ از این رژیم جعلی حمایت کرده است.

کمپین جالب اینترنتی به دلیل سانسورهای فیس بوک علیه مردم فلسطین

در همین زمینه یک مهندس ارشد فیس بوک گفته است که کاربران احساس می‌کنند " سانسور شده اند ". یک کارمند فیس بوک هم ادعا کرده است که اپل از اعمال امتیاز‌های یک ستاره خودداری کرده است. البته نحوه عملکرد گوگل هنوز مشخص نیست.

مطمئنا این ماجرا منجر به تغییر رویکرد شرکت فیس بوک نخواهد شد، چون منافع این شرکت در گرو حمایت از رژیم جعلی اسرائیل است. اما تعجب آور نخواهد بود اگر کمپین‌های اعتراضی بیشتری مثل این ، در آینده شکل بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.