فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: فتح خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ارتش و سپاه در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار کرمی  فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر یک واقعه و رویداد تاریخی بزرگ در هشت سال دفاع‌مقدس است، گفت: مرکز فرماندهی جنگی ایران و عراق، آمریکا بود و آمریکا و صهیونیست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش خود را برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند.

او افزود: دشمن برای ایجاد ناامنی در داخل کشور از همه توان موجود از جمله منافقان، ضدانقلاب و باقی‌مانده طاغوت استفاده کرد.

سردار کرمی ادامه داد: بخشی از تلاش دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی، استفاده از قدرت نظامی بود و بر روی سران وقت عراق و رئیس‌جمهور وقت، فشار زیادی برای آغاز بلافاصله جنگ وجود داشت، اما سران وقت با توجه به شناخت از ایران و امام (ره) از این اقدام خودداری کردند، اما تجاوز‌هایی به ایران داشتند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) با اشاره به کودتا و حضور صدام در راس عراق با پشتیبانی آمریکا، گفت: از روز نخست ایران به عنوان یک دشمن به صدام معرفی و در سال اول تجهیزات نظامی برای حمله به ایران خریداری شد و تا زمان آغاز جنگ ایران ۲ هزار و ۵۰۰ بار مورد تجاوز نظامی، مرزی و هوایی قرار گرفت.

سردار کرمی با اشاره به اینکه پیام حمله به ایران توسط نماینده رئیس جمهور آمریکا به شخص صدام ابلاغ شد، گفت: باید توجه کرد فقط شخص صدام در این جنگ دخیل نبوده و همه جبهه استکبار در این جنگ مشارکت داشتند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) افزود: مصاحبه صدام و وعده فتح ۱۰ روزه تهران، این اعتماد به نفس حکایت از حمایت همه جانبه دشمنان از صدام داشت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.