معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: ۱۲ طرح جدید با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت در حوزه نفت و گاز وپتروشیمی در استان فارس در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی گفت: ۱۲ طرح جدید حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مراحل اجرایی و احداث را در فارس طی می‌کند.

او تصریح کرد: این طرح‌ها شامل ۶ فقره محوز احداث پتروشیمی در شهرستان‌های داراب، فسا، جهرم، فیروزآباد، استهبان، ممسنی و کازرون، ساخت پتروشیمی سبز دشت سروستان با موضوع تولید پلی پروپیلن در شهرستان سروستان است.

رضایی ادامه داد: احداث شرکت بین المللی تبدیل گاز به مایع نارکنگان با موضوع تولید فراورده‌های نفتی از گاز طبیعی در شهرستان سروستان، طرح دوم پالایشگاه شیراز، راه اندازی شرکت پتروپیمان دانا در شهرستان مهر، طرح پالایشگاه کوچک در خرامه، تاسیس شرکت پالایش گاز سروستان است.

او برآورد سرجمع اعتبارات طرح‌های مذکور را بالغ بر ۴ هزار میلیون یورو به علاوه ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری بر اساس برنامه‌های فرادست موجود در استان تعریف شده است.

معاون امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴ طرح در زمینه پتروشیمی و پالایشگاهی در حال بهره برداری و تولید محصولات نفت و‌گاز است.

به گفته رضایی این طرح‌ها شامل پالایشگاه شیراز با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۸۲ نفر، پتروشیمی شیراز با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۲۶۳۲ نفر، شرکت پالایش پارسیان سپهر با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۴۵۰ نفر و نیز شرکت پالایش گاز پارسیان در شهرستان مهر از زیر مجموعه‌های وزارت نفت و تولید کننده گاز متان جهت خط سراسری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار