مدیرعامل شرکت ملی پست درباره راه اندازی مراکز پست -موزه توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین افتتاح اولین خانه موزه تمبر ایران اظهار کرد: تبریز از زمان‌های قدیمی به شهر تاریخی- فرهنگی مشهور بوده و میراث کهنی را در دل خود جای داده است. اینک اولین خانه - موزه تمبر نیز بر مجموعه گنجینه‌های آن افزوده شد‌ه است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: تبریز، شهر اولین‌ها نامگذاری شده و با افتتاح خانه - موزه تمبر، امروز یکی دیگر از «اولین ها» نصیب این شهر تاریخی شده است.

وی با اشاره به اینکه تمبر یکی از بزرگ‌ترین ابداعات بشر تا قرن نوزدهم و سنگ بنایی اساسی در تاریخ پست و مکاتبات به شمار می‌آید، افزود: تمبر به عنوان سفیر فرهنگی، تاریخ و میراث ما را از گذشته به آیندگان انتقال می‌دهد و هویت تاریخی و فرهنگی جوامع را حفظ می‌کند.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ارزش جهانی تمبر گفت: در همین خانه - موزه تمبر تبریز، کارت پستال‌هایی از فلسطین قبل از اشغال توسط صهیونیست‌ها وجود دارد که دارای ارزش فراوانی است.

سبحانی فر ادامه داد: تمبرها، سفیران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ملت‌ها در میان همدیگر و گویای پیشینه تاریخی آن‌ها بوده و به همین دلیل دارای اهمیت فراوان اقتصادی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به برتر شدن موزه ارتباطات از طرف «کمیته ملی موزه‌های ایران _ایکوم» بیان کرد: پست از دیرباز در زمینه خدمت رسانی در ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است و موزه ارتباطات در جهت احیای این جایگاه تلاش‌های زیادی کرده است. تلاش‌هایی که منجر به برتری این موزه شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست درپایان گفت: امروز پست به عنوان سکوی تجارت الکترونیک در جهان شناخته می‌شود و در کشور ما هم می‌تواند نقش مهمی در جهش تولید و حمایت از آن ایفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار