علی اکبری گفت: تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  با حضور مدیران کل و تعدادی از معاونین جمعیت هلال احمر و منابع طبیعی و آبخیرداری استان ، تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور همکاری در زمینه فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی و ترویج آموزش‌های امدادی منعقد شد.

علی اصغر علی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در این مراسم ضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر از رابطه بسیار خوب ودیرینه جمعیت هلال احمر با منابع طبیعی در سطح استان یاد کرد و گفت: استان ایلام با پوشش جنگلی وجنگل‌های فراوان و متنوع یکی از استان‌های برخوردار از منابع طبیعی خدادادی است و حفاظت و حراست از این سرمایه گرانبها وظیفه‌ای همگانی می‌باشد که حضور همه‌ی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط را می‌طلبد که قطعا تعامل بین این دستگاه‌ها از جمله هلال احمر با منابع طبیعی ضمن ایجاد کمربند حفاظتی برای جنگل‌ها و مراتع، باعث فراگیر شدن فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی در جامعه می‌شود.

علی اکبری بیان کرد: هلال احمر استان آمادگی دارد از تمام ظرفیت‌های خود برای آگاهی بخشی و آموزش و نحوه استفاده درست از طبیعت و حفاظت و حراست از آن بهره گیرد و با توجه به نقش روستاییان در حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع، خانه‌های هلال روستایی را به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و بستر‌های مناسب برای دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات دانست که می‌توانند در قالب تیم‌های امدادی و ساماندهی اعضا به عنوان تیم‌ها و گروه‌های پیشرو در امدادرسانی به آسیب دیده گان حضوری سریع و پر رنگ را داشته باشند.

او اظهار کرد: هلال احمر آمادگی دارد علاوه بر اجرای مانور صفر لحظه‌ای برای کلیه پرسنل منابع طبیعی و آبخیز داری در سطح استان و شهرستان‌ها ، دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را برگزار کند.

علی اکبری افزود: هلال احمر در حوادث آتش سوزی به عنوان پشتیبان نیرو‌های عملیاتی به حادثه دیده گان ناشی از آتش سوزی در جنگل‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان در این جلسه زاگرس را به عنوان بزرگترین و وسیعترین خاستگاه و رویشگاه جنگلی کشور دانست و گفت: حدود ۴۲ درصد از کل جنگل‌های کشور در زاگرس موجود است و از این رو زاگرس به عنوان مادر جنگل‌های کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و استان ایلام با داشتن ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار هکتار منابع طبیعی و جنگل از عرصه دو میلیون هکتاری حدود ۸۹ درصد را به خود اختصاص داده است و این حجم بالای جنگل و مراتع زحمت کار همکاران منابع طبیعی را دوچندان کرده است.

او بر توجه به جنگل کاری ، اهمیت جنگل‌های موجود و حفاظت از آن‌ها اشاره کرد و افزود: امیدواریم در این راستا بتوانیم از توان و ظرفیت‌های هلال احمر استفاده کنیم.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و جمعیت هلال احمر استان ایلام در زمینه فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی و ترویج آموزش‌های امدادی توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان امضا و برای استفاده از ظرفیت‌های موجود دو دستگاه بین طرفین مبادله شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.