صدها کودک و نوجوان مهاجر در منطقه‌ای متعلق به کشور اسپانیا در وضعیتی اسفناک در انبارها و پارک‌ها نگهداری می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در گزارشی از نگهداری صد‌ها کودک و نوجوان مهاجر غیرقانونی در «سئوتا» شهری خودمختار در ساحل شمالی قاره آفریقا و وابسته به اسپانیا، در انبار‌ها و پارک‌ها به شکلی تاسف‌انگیز نگهداری می‌شوند.

هفته گذشته با اعلام آنکه مقامات مراکش کنترل خود بر مرز‌ها را کاسته‌اند، بیش از ۸ هزار مهاجر غیرقانونی به این شهر وارد شدند، بیشتر آن‌ها با شنا کردن یا استفاده از قایق بادی از راه دریا وارد این شهرمرزی با مراکش شدند.

در این میان جان‌باختن حداقل ۲ نفر از‌ این مهاجران اعلام شده است.

از آن زمان تاکنون حدود ۷ هزار نفر از این مهاجران غیرقانونی دوباره به آن سوی مرز‌ها بازگشت داده شده‌اند. اما مقامات اسپانیا اعلام کردند تاکنون ۴۳۸ کودک و نوجوان که هیچ همراه بزرگسالی نداشتند را شناسایی کردند و تعداد آن‌ها بیشتر هم خواهد شد.

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا در رسانه این کشور اعلام کرد: «ما در تلاشیم تا به مسائل کودکانِ بدون همراه رسیدگی کنیم. زیرا این مهم است که متوجه باشیم برخی از این کودکان در سنی کمتر از معمول، مثلا ۷، ۸ یا ۹ ساله، هستند.»

این کودکان در حال حاضر در انبار‌هایی نگهداری می‌شوند تا قرنطینه کرونایی ۱۰ روزه دولت اسپانیا روی آن‌ها انجام شود.

برخی از این کودکان موفق به فرار از این انبار‌ها شده‌اند و می‌گویند: «جمعیت زیاد و امکانات ناکافی در این انبار‌ها باعث شده است آن‌ها روز‌های بسیاری غذا نخورند و در عوض از مواد غذایی مانند سیب و ماست تغذیه کنند و زنده بمانند. آن‌ها همچنین گفتند کمبود تخت باعث شده بیشتر آن‌ها روی زمین بمانند.»

یکی از این کودکان می‌گوید: «من ترجیح می‌دهم شب را دورن یک ماشین سپری کنم تا در این انبارها، من می‌خواهم از اینجا خارج شوم.»

مقامات سئوتا تاکنون واکنشی به این خبر نداشتند. گفته می‌شود کودکان و نوجوانان بسیار بیشتری در پارک‌ها در وضعیت بسیار بدتری شب‌ها را سپری می‌کنند و هیچ نظارت دولتی یا بزرگسالی با آن‌ها نیست.

مقامات این شهر از دولت اسپانیا تقاضای کمک کرده و گفتند: «از عهده این مهاجران برنمی‌آییم، تعداد کودکان بسیار بالاست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بعد از ده روز میحوان چیکارشون کنن ؟
آخرین اخبار