نماینده تهران در مجلس گفت: انتخابات هیئت رئیسه سال دوم پارلمان در راه است و این هیئت باید به صورت حداکثری تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  روح الله ایزدخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در یک پست اینستاگرامی با عکسی از سوگند خوردن هیئت رئیسه سال نخست مجلس یازدهم نوشت که انتخابات هیئت رئیسه سال دوم پارلمان در راه است و این هیئت باید به صورت حداکثری تغییر کند.

وی دلایل خود را برای این موضوع در ۹ مورد تقسیم کرده و "اصل بدیهی کادرسازی و چرخش نخبگان سیاسی، وجود تعداد زیادی نیروی تازه‌نفس در کف صحن و تقویت و تعمیق انقلابی گری در فضای هیئت رئیسه" را بخشی از علت‌های خود دانسته است.

به علاوه ایزدخواه در دلیل دیگر خود، تغییر حداکثری هیئت رئیسه مجلس را اثبات کننده شورایی بودن پارلمان اعلام کرده و تأکید کرده "هیئت رئیسه، هیئت مدیره نیست".

این نماینده در ادامه، "استفاده از برخی نیرو‌های توانمند هیئت رئیسه در جایگاه ریاست برخی کمیسیون ها، جلوگیری از بروز پدیده لابی ریاستی در مجلس انقلابی و گسترش امکان تحول مجلس با ورود دیدگاه‌های جدید به هیئت رئیسه" را از دلایل بعدی عنوان کرده است.

ایزدخواه نوشته است "امکان تغییر برخی رؤسای کم اثر در کمیسیون‌ها که با کمک هیئت رئیسه بالا آمدند و جلوگیری از بروز یأس و انزوا در نیرو‌های زبده کف صحن" هم علت‌هایی برای تغییر حداکثری اعضای هیئت رئیسه سال اول مجلس یازدهم به شمار می‌رود.

وی در پایان تصریح کرده است که "این پست‌ها واقعاً در مجلس ارزشی ندارد و اصل کار، خدمت انقلابی است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار