رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با متهم کردن اسلام‌آباد به پشتیبانی از طالبان، از واشنگتن برای حمایت از ارتش پاکستان به جای ریشه‌یابی دلیل جنگ در افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، در مصاحبه با اشپیگل گفت پس از امضای توافق‌نامه میان  آمریکا و طالبان، دیگر ادامه‌ جنگ طالبان در برابر افغانستان مشروعیت ندارد.

او گفت قدرت‌های خارجی، طالبان را در برابر جمهوریت و جمهوریت را در برابر طالبان استفاده می‌کنند و این قدرت‌ها مانند آمریکا، روسیه و چین، رقابت‌هایشان را در داخل افغانستان انجام می‌دهند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان در این گفتگو به انتقاد از آمریکا پرداخت و تاکید کرد: مقام‌های آمریکایی اعتراف کرده‌اند که پناه‌گاه‌های طالبان در خاک پاکستان است و این کشور از این گروه حمایت می‌کند، اما واشنگتن در بیست سال پسین به جای ریشه‌یابی دلیل جنگ، به پشتیبانی از ارتش پاکستان پرداخته است.

او گفته که پاکستان با پشتیبانی از طالبان، در پی دست یافتن به عمق استراژیک‌اش در افغانستان است، اما تاکید کرد اسلام‌آباد باید بداند که هیچ قدرت خارجی مانند بریتانیا، اتحاد جماهیر شوروی پیشین و آمریکا با تمام منابع شان نتوانستند بر افغانستان تسلط پیدا کنند و این کشور هم در آن ناکام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.