معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: انهدام شریان‌های حیاتی دشمن بعثی توسط خلبانان نیروی هوایی ارتش در عملیات بیت المقدس، آغاز شکست دشمن بود.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و بهترین نماد عزم و اراده ملی ارتش و دیگر نیرو‌های مسلح در صحنه‌های مقاومت و رشادت فرماندهان و رزمندگان ایران اسلامی بود.

امیر سرتیپ هادیان با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه نیروی هوایی در همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس به ویژه در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نقش ویژه‌ای و برجسته‌ای داشت افزود: نیروی هوایی از ماه‌ها قبل از آغاز عملیات بیت المقدس کار خود را آغاز کرده بود و چند روز نیز قبل از آغاز عملیات، ابتدا با عکس برداری هوایی تحرک نیرو‌های رژیم بعثی را رصد و برای طراحی عملیات در اختیار فرماندهان قرار داد.

وی ادامه داد: در یکی از پرواز‌های شناسایی، از بالای رودخانه اروند، پل ارتباطی عراقی‌ها شناسایی و در یک عملیات بمباران توسط مرحوم اسکندری و اکبر زمانی این پل منهدم شد، این پل در حقیقت شریان حیاتی نیرو‌های ارتش عراق بود و با انهدام آن راه ارتباطی عراقی‌ها قطع شد و در واقع انهدام این شریان حیاتی عراق توسط خلبانان نیروی هوایی ارتش در عملیات بیت المقدس آغاز شکست پذیری دشمن را رقم زد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: یکی دیگر از کار‌های بزرگ نیروی هوایی ارتش، انتقال و جابجایی نیرو‌ها بود که به وسیله هواپیما‌های ترابری و باری ارتش، انجام شد و نیرو‌های تازه نفس از نقاط مختلف کشور به پایگاه‌های امیدیه و اهواز و نیرو‌های زخمی به شهر‌های شیراز و مشهد منتقل شد، این اقدامات سریع و به موقع موجب کاهش تلفات نیرو‌ها شد.

وی گفت: در این عملیات صد‌ها سورتی پرواز توسط بمب افکن ها، بیش از هزاران ساعت پرواز، انتقال مجروحان، نیرو‌ها و تجهیزات نیز توسط یگان ترابری نهاجا نشان‌دهنده عظمت و بزرگی عملیات هوایی انجام شده در بیت المقدس است.

امیر سرتیپ هادیان در پایان خاطرنشان کرد: حماسه بی نظیر آزادسازی خرمشهر، پیروزی رادمردانی را موجب شد که با شکست دشمن بعثی، اوج ایثار و رشادت را رقم زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار