در پی فوران آتشفشان کنگو، هزاران نفر از خانه‌های خود فرار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، در پی فوران آتشفشان بزرگ کنگو، هزاران نفر از خانه هایشان شبانه فرار کردند.

بر اساس این گزارش، همزمان با قرمز شدن آسمان و جاری شدن گدازه‌ها از کوه نیراگونگو، نگرانی‌هایی از تکرار تراژدی‌هایی که سابقا به وقوع پیوسته بود، به وجود آمد.

در پی این حادثه، تخلیه جمعی خانه‌ها در شهر «گوما» آغاز شد؛ جایی که میزان ساکنان آن در حدود دو میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

این آتشفشان که در ده کیلومتری (شش مایلی) شهر گوما در کنگو قرار دارد، آخرین باردر سال ۲۰۰۲ شاهد فوران بود که در طی آن ۲۵۰ نفر کشته شده و ۱۲۰ هزار نفر بی خانمان شدند.

هیچ گزارش رسمی از میزان قربانیان در طول آخرین فوران وجود ندارد و مشخص نیست چه میزان خانه در طی آن خسارت دیدند.
وزیر ارتباطات کنگو امروز یکشنبه در توییتی اعلام کرد جریان گدازه‌ها آرام شده و ارزیابی درباره اوضاع بشردوستانه در جریان است.
خبرنگار بی بی سی در این زمینه اعلام کرد میزان بیشتری از گدازه‌ها با رفتن به سوی جنگل، از شهر دور شده اند.

بر اساس اعلام گزارشگر بی بی سی، فوران این آتشفشان سبب تعطیلی بخش کوچکی از فرودگاه بین المللی گوما شد. همچنین خبر‌ها حاکی از آن است که برخی خانه‌ها آتش گرفته اند. یکی از ساکنان به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: این فوران سبب ایجاد ترس شد و مردم پا به فرار گذاشتند. ما واقعا نمی‌دانستیم چکار باید انجام دهیم.

برخی افراد محلی از نبود اطلاعات از سوی مقامات مسئول گله داشتند. بسیاری از ساکنان به سوی نزدیکی مرز «رواندا» رفتند و برخی دیگر به منطقه‌ای مرتفع‌تر در غرب این شهر رفتند.

برق در بسیاری از مناطق در پی فوران آتشفشان رفته است. کوه نیراگونگو یکی از آتشفشان‌های فعال محسوب می‌شود؛ اما این نگرانی وجود داشت که فعالیت آن پس از قطع بودجه دیدبان آتشفشان گوما که به دلیل اتهام‌ها در خصوص فساد از سوی بانج جهانی به وقوع پیوست، به شکلی مناسب رصد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار