مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی ایران گفت: ۶۰ تا ۶۵ درصد از صرافی‌ها عضو بازار متشکل ارزی شده اند، اما نداشتن شناخت کافی از این بازار می‌تواند منجر به عضو نشدن تعداد دیگری از صرافی‌ها بشود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی گوهررستمی مدیر ارتباطات  بازار متشکل ارزی ایران  درباره علت عضو نشدن  تعدادی از صرافان در بازار متشکل ارزی  گفت: حدود ۷۰۰ صرافی در کشور  وجود دارند و فعال  هستند که حدود ۳۵۰ صرافی عضو بازار متشکل ارزی هستند  و به‌ عنوان کارگزار فعالیت می‌کنند، اما اگر با تمرکز بیشتری به صرافی و خدمات ارزی نگاه کنیم و فقط بازار اسکناس ارز و معاملات آن را در نظر بگیریم شاهد خواهیم بود  که  ۶۰ تا ۶۵ درصد از صرافی‌ها که در بخش اسکناس فعالیت قابل توجهی دارند به عضویت بازار متشکل ارزی درآمده‌اند.

او بیان کرد: در بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعدادی از صرافی‌ها فعالیت قابل‌توجهی درزمینه اسکناس ندارند  و تمرکز فعالیتشان در حوزه حواله است که این تعداد از صرافی‌ها فارغ از اینکه چه مدتی از آغاز فعالیت  بازار متشکل ارزی می‌گذرد فعلاً به عضویت درنمی‌آیند.

گوهررستمی  افزود: تعدادی از صرافی‌ها هم هستند که معاملات نقدی دارند، اما حجم معاملاتشان کم است به‌طوری‌که میزان حجم ورودی و خروجی معاملات کفاف نیاز آن‌ها را می‌دهد. با توجه به اینکه صرافی‌ها شرکت‌های تضامنی به‌صورت ادواری  هستند  تغییراتی را  در سطح مدیریتی و مالکیتی  در  شرکت دارند که در نتیجه عضویت  یا تمدید آن ها در بازار متشکل ارزی اگر با این تغییرات همزمان شود روند عضویت در بازار با تأخیر انجام می‌شوند.  

او تصریح کرد: عدم شناخت کافی از بازار متشکل ارزی می‌تواند منجر به عضو نشدن در آن بشود که در حال حاضر در چند ماه  اخیر با تمهیداتی که در رسانه‌های  مختلف انجام‌شده است این مشکل به‌مرور مرتفع می‌شود و نهایتاً ممکن است عده‌ای بحث حق عضویت و کارمزد‌ها را مطرح بکنند که برای آن می‌توان پاسخ‌های منطقی ارائه کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار