مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران گفت: بیش از ۴ هزار مورد تعمیرات پیشگیرانه و دوره‌ای در سال ۹۹ در بخش‌های مختلف شرکت انجام شده است.

مسعود افشار مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فعالیت‌های این مدیریت در آماده نگهداشتن دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، تاثیر مستقیم در استمرار کار و بهره وری شرکت دارد و نت به سبب پشتیبانی از دستگاه‌های حفاری نقش کلیدی در شرکت ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه ماموریت اصلی این مدیریت انجام مجموعه کار‌های پشتیبانی و عملیاتی است که به منظور نگهداری و تعمیرات اتفاقی و اساسی تجهیزات مطابق با بازه زمانی پیش بینی شده (اورهال) صورت می‌پذیرد، افزود: این مجموعه دارای ۶ اداره شامل نگهداری و تعمیرات برق، مکانیک، گرداننده فوقانی، الکترونیک و ابزار دقیق، کالیبراسیون و خدمات پشتیبانی است که در دو بخش نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و اساسی، کار خدمات دهی را برعهده دارند.

افشار با بیان اینکه طی پارسال ۳ هزار ۸۰۰ مورد تعمیرات پیشگیرانه براساس دستورالعمل‌های ایمنی و بازرسی فنی و افزون بر ۴ هزار و ۸۰۰ مورد تعمیرات دوره‌ای انجام شده است، اظهار داشت: در بخش تعمیرات اساسی و اصلاحی از ابتدای فروردین تا پایان اسفندماه ۴۵ هزار و ۳۶۷ نفر روز کار صورت گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: تعمیر اساسی ۸۳ مورد انواع تجهیزات حفاری، تاپ درایو، نصب سامانه حفاظتی ژنراتور‌های اصلی، راه اندازی و آماده سازی دستگاه‌های حفاری ۳۱، ۳۳، ۴۰ و ۶۰ فتح از جمله فعالیت‌های این بخش است، ضمن اینکه اجرای سیستم ارتینگ شعاعی جهت ۱۲ دستگاه حفاری، نصب سیستم حفاظتی موتور‌های اردوگاه و دستگاه‌های حفاری، کالیبراسیون ۳۵ دستگاه حفاری و بازسازی ۶ دستگاه جرثقیل سقفی از دیگر فعالیت‌های این بخش در مدت مذکور به شمار می‌روند.

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران در زمینه تدوین برنامه تعمیرات اساسی (دوره ای) ادامه داد: در چارچوب این برنامه، تعمیرات ۱۲۰ تجهیز کاربردی شامل انواع ژنراتور، گرداننده فوقانی، پمپ سیال، دراورکس، تراکشن موتور، سویول و تراک کالیبراسیون تعریف شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.