معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق توانیر گفت:قرار است با وزارت ارتباطات برای تشخیص ماینر‌های غیر مجاز که از بسته‌های اینترنتی قابل مشاهده هستند، شناسایی شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالامیر یاقوتی معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق توانیر گفت: در واقع چندین شرایط وجود دارد که برق قطع شده است مهم‌ترین عاملی که ما بدون برنامه ریزی قطعی برق داشته ایم کمبود نزولات آسمانی در فصل‌های بارش بوده است.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه تولید ۱.۵ درصد برق ما از طریق نیروگاه‌های برق آبی تامین می‌شود وقتی ورودی سد‌های کشور کاهش پیدا می‌کند به ناچار تولید برق هم با مشکل مواجه می‌شود و قریب ۵۰ درصد تولید  از بین می‌رود.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق توانیر  اضافه کرد: یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان دولت دوازدهم نصب خواهد شد.۲۱ پروژه هم تا مردادماه امسال اجرایی خواهد شد که در مجموع ۱۴۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر اضافه خواهدکرد.

یاقوتی تصریح کرد: متاسفانه با کمبودی که در مخازن سد‌ها  به وجود آمده و گرمای هوا هم باعث شده که مصرف برق دوچندان شود اگر روند گرمای ۲۰ سال گذشته را مشاهده کنیم می‌بینیم که فروردین امسال هوای بسیار گرمی را تجربه کرده ایم، متاسفانه این گرما هم می‌تواند در تولید محصولات کشاورزی از نظر کمبود آب یا خشکسالی اثرگذار باشد.

او در ادامه در خصوص مصرف برق رمز ارز‌ها گفت: در حال حاضر بیشترین مصرف برق در کشور  به رمز ارز‌ها مربوط است به طوری که شناسایی این ماینر‌ها امروز به دلایل مختلف کار دشواری است.

یاقوتی بیان کرد:سال گذشته  ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو در داخل کشور ۲۰۰ مگاوات در سال ۹۴، بود و تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۸۰۰ مگاوات رسید. ما در بحث انرژی‌های نو بیش از ۵۰۰ مگاوات ظرفیت در کشور ایجاد کرده ایم و همچنین در تولید نیروگاه‌های خورشیدی هم رتبه خوبی را کسب کرده ایم.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق توانیر ادامه داد: در حال حاضر امسال ۱۰ درصد مصرف برق صنایع نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ما در بخش ماینر‌ها هم طوری عمل کرده ایم  که از اول خرداد ماینر‌های مجاز  با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات را از دسترس خارج کرده ایم.

یاقوتی گفت: متاسفانه بخشی از ماینر‌ها در شهرک‌های صنعتی استفاده می‌شود که با توجه به اینکه  ما در شهرک‌های صنعتی دستگاه‌های هوشمند داریم  به راحتی ماینر‌های غیر مجاز شناسایی شده و همچنین تا امروز  چیزی بالغ بر ۱۵۰ مگاوات رمز ارز غیر مجاز شناسایی  و جمع آوری شده است.

او گفت:  همچنین قرار است با همکاری وزارت ارتباطات ماینرها از طریق بسته های اینترنتی که قابل رصد هستند، مسدود شوند. امیدواریم شرایط برق در روز‌های آینده بهتر شود تا خاموشی اعمال نشود، ولی مکان‌های حساس باید برق اضطراری داشته باشیم، اگر شخصی دستش را به سیم برق بزند و فوت کند شامل بیمه می‌شود نه بیمارانی که با قطعی برق دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار