آئین رونمایی از ثبت ملی آثار دفاع مقدس پادگان دژ با حضور امیر بیدادی ارشد نظامی جنوب کشور در خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حجت الاسلام عادل پور امام جمعه خرمشهر در سالروز آزاد سازی خرمشهر و در آئین رونمایی از ثبت ملی و آثار دفاع مقدس پادگان دژ  گفت: ما قبل از گفتن وصحبت کردن از آزاد سازی خرمشهر باید مقاومت چندین روزه خرمشهر ومردم خرمشهر را بازسازی کنیم،  مقاومتی که اگر نبود دیگر خوزستانی نبود که سوم خردادی رخ دهد.

او افزود:  دشمن با شعارهای مختلف و در طی سالیان دراز سعی کرد خرمشهر و خوزستان را از ایران اسلامی جدا کند امااین مقاومت مردم این خطه بود که مانع این موضوع شد.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد:  در طول تاریخ بارها خرمشهر  به دشمنان مختلف افتاد که مقاومت نیروهای مردمی،  نیروهای انتظامی  وهمین نیروهای پادگان دژبان بود که در دوران  مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس باعث شد خرمشهر از چنگال دشمن آزاد شود.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس گفت: عراق و تمام جهان که در آن دوران بر علیه ایران بودند می‌خواستند از زبان عربی مردم این منطقه برای شورش استفاده کنند اما مردم و عرب زبان های این منطقه ثابت کردند که همه مطیع امر رهبری و مدافعان و پشتیبانان جمهوری اسلامی اند.

او بااشاره به اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی هم اکنون نه تنها کشورمان بلکه  تمام مسلمانان جهان را حمایت می‌کنند به غزه کمک می‌کنند در سوریه می جنگند و سلاح می‌برد خاطر نشان کرد: ما تمام این  را مدیون مقاومت مردم و نظامیان بسیجیان و سپاهیان کشور هستیم.

امیر بیدادی فرمانده نزاجا جنوب کشور نیز در این مراسم گفت: خرمشهر به علت مقاومت مردم مقاومت جانانه که مردم و نیروهای انتظامی لشکری و سپاهی همه در آن در کنار هم بودند.

او افزود :بعد از هر جنگی در هر کشور خاطرات بسیار از رشادت ها مقاومتها جنگیدن ها و شجاعت ها میماند، مثل همین داستان ها و خاطراتی که حالا فرزندان ما اگرچه در آن دوران نبودند اما با آن بزرگ شدند.

فرمانده نزاجا جنوب کشور با اشاره به اینکه عملیات زیادی را در طول تاریخ  دفاع مقدس داشتیم بیان کرد: عملیات الی بیت‌المقدس  و آزادسازی خرمشهر قهرمان از به ‌یاد ماندنی‌ترین خاطرات وعملیات ما در8سال دفاع است.

 بیدادی فرمانده ارشد نظامی جنوب کشور نیز گفت: بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر بود که صدام  پذیرفت در خاک ایران یک متجاوز است و با قدرت  مردم این منطقه و ارتش ایران منطقه آشناشد.

او افزود: مردم در دوران جنگ و دفاع در کنار نظامیان بودند و اقتدار ایران و ایرانی را نشان دادند و حال در آستانه انتخابات وظیفه ماست که با شرکت در انتخابات اقتدار ایرانیان را نشان دهیم و دست طمع دشمنان را از این منطقه و کشورمان قطع کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.