دین پرست از انبار سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خبر داد که با احتساب کالاهای روی کشتی‌ها به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از بندر امام وارد می‌شود .

دین پرست ادامه داد: افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بندر امام موجود است که با احتساب کالا‌های روی کشتی‌های در حال تخلیه و بندرگاه به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

او بیان داشت: کمبود کامیون برای حمل کالا‌های اساسی به عنوان مهمترین مسئله درخصوص واردات است و براساس پیگیری با ۲ تن از معاونین وزارت راه قرار است تا پایان هفته مشکل برطرف شود.

بابک دین افزود: علت کمبود کامیون گسیل بخشی از ناوگان حمل نقل جاده‌ای به خرید و جابجایی غلات داخلی بخصوص گندم و کلزا است که در این زمان از سال در استان‌های جنوبی کشور به ویژه خوزستان به کار گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه سایر مشکلات مربوط به یکسری ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است که در این خصوص مصوبات بسیار خوبی از سوی دولت اتخاذ شد، تصریح کرد: در ستاد تنظیم بازار کشور قرار شد ۹۰ درصد کالا‌های اساسی واردکنندگان با اخذ تعهد از گمرک خارج شود که گمرک روز گذشته برای مدیر کل گمرک استان ابلاغیه صادر کرد تا هماهنگی‌های لازم انجام شود و استاندار پیگیری نماید.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت به رغم همه محدودیت‌ها اعتبار و ارز مورد نیاز را تامین کرده و ما مشکلی از نظر تامین کالا‌های اساسی در کشور نداریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.