ثبت نام برای تزریق واکسن کرونا تنها از طریق سامانه salamat.gov.ir امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای تزریق واکسن کرونا  نیازی به مراجعه حضوری  نیست و اگر واجدان شرایط  پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا  به نشانی salamat.gov.ir با  اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس نسبت به  ثبت نام اقدام کنند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون افراد ۷۰ سال هم در سراسر استان آغاز شده است، افزود: واجدان شرایط برای تزریق واکسن کرونا می توانند در هر ساعت از شبانه روز به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و پس از آن روز ، ساعت و مکان تزریق واکسن به واجدان شرایط معرفی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: متولدان سال ۱۳۲۰ و قبل از آن که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند هم باید به این سامانه  مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

حیدرزاده ، با اشاره به اینکه مراجعه حضوری برای دریافت کرونا علاوه بر اخلال در  فعالیت کادر درمان، همچنین موجب تجمع و گسترش شیوع ویروس کرونا خواهد شد، از مردم خواست برای ثبت نام تزریق واکسن کرونا اصلا به صورت حضوری به مراکز بهداشت و یا محل تزریق واکسن مراجعه نکنند.

او افزود: در حال حاضر ۳۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۹۳ نفرشان در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد:  از این تعداد بیمار کرونایی، ۹۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند که ۱۲ نفرشان امروز به آی سی یو منتقل شدند.

حیدرزاده ، با اشاره به شکنندگی وضعیت کرونایی گیلان از مردم و اصناف خواست با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه دورهمی و تجمع به کادر درمان برای نابودی این بیماری مرگبار کمک کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.