رئیس سابق دادگستری شهرستان تفت گفت:

ایجاد یک شعبه حقوقی در شهرستان تفت ضروری است

رئیس سابق دادگستری شهرستان تفت گفت: حجم زیادی از پرونده‌های دادگستری شهرستان تفت مربوط به منابع طبیعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی زارعی، رئیس سابق دادگستری شرستان تفت، در آئین معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان با اشاره به ییلاقی بودن این حوزه قضایی، گفت: حجم زیادی از پرونده‌های دادگستری شهرستان تفت مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی است.

او افزود: پرونده‌های منابع طبیعی این حوزه قضایی در سال ۹۸ حدود ۱۴۳ پرونده بوده، اما این تعداد در سال ۹۹ به ۲۱۵ فقره افزایش یافته که یکی از دلایل آن، افزایش قیمت زمین یا اجرای طرح کاداستر بوده است.

زارعی بیان کرد: روند ورودی پرونده‌های حقوقی در این حوزه قضایی، از سال ۹۷ تا ۹۹ افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته بدین صورت که در سال ۹۹ حدود دو هزار پرونده حقوقی در دادگستری تشکیل شده است.

رئیس سابق دادگستری شهرستان تفت ادامه داد: این موضوع بر لزوم ایجاد یک شعبه حقوقی در شهرستان تفت به منظور کاهش اطاله دادرسی و تسریع در احیای حقوق مردم دلالت دارد.

او مشکل کمبود فضای فیزیکی را یکی از مشکلات مهم این حوزه قضایی عنوان کرد و بیان داشت: این مشکل با توجه به پیگیری‌های مستمر سرانجام در سفر رئیس قوه قضاییه مورد تصویب قرار گرفت و کلنگ توسعه این ساختمان به زمین خورد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار