سفیر فلسطین در سازمان ملل خطاب به شورای امنیت اعلام کرد به بیانیه‌ای که از ملتش حمایت نکند، احتیاج ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، «ریاض منصور»، سفیر فلسطین در سازمان ملل در خصوص تازه‌ترین بیانیه شورای امنیت که در روز شنبه منتشر شد مبنی بر التزام دو طرف درگیر بر آتش‌بس، گفت: ما احتیاجی به بیانیه‌ای که از ملتمان حمایت نکند، نداریم.

منصور افزود: «بعد از توقف تجاوزات علیه مردم فلسطین نیازی به بیانیه شورای امنیت نیست، بیانیه‌ای که از ملتمان در «الاقصی، حرم الشریف، الشیخ جراح، قدس» و دیگر مناطق اشغالی حمایت نمی‌کند.

ریاض منصور اضافه کرد: دوستان زیادی در شورای امنیت خیلی چیز‌ها می‌خواستند، ولی ما هر چیزی که به ضرر ما و نیروهایمان بود را قبول نکردیم.

روز گذشته در جلسه‌ای که شورای امنیت در خصوص درگیری‌های میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار کرد از طرفین خواست به آتش‌بس پایبند باشند تا کمک‌های بشر دوستانه به غزه برسد. همچنین این شورا اعلام کرد به دلیل جان باختن تعداد زیادی غیر نظامی در این جنگ ۱۱ روزه، متاسف است.

این بیانیه با تایید هر ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد. پیشتر آمریکا ۳ بار از صدور بیانیه این شورا در خلال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه  جلوگیری و صدور این حکم را وتو کرده بود.

روز جمعه رژیم صهیونیستی بعد از ۱۱ روز تجاوز وحشیانه به غزه و شهادت ۲۷۴ تن از مردم فلسطین که در بین این تعداد ۷۰ کودک و ۴۰ زن بودند و زخمی شدن بیش از ۸۹۰۰ تن دیگر، مجبور به اعلام آتش‌بس در غزه و دیگر اراضی اشغالی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار