رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل کرج گفت: یکی از کشورهای همسایه تیمی را برای جمع آوری خاک کاتالیزور به کشور ما فرستاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چند گزارش از شهروند خبرنگاران مان به دست ما رسیده که از سرقت کاتالیزور خودروها خبر می دهد و برخی تماس های شهروندان نیز از سرقت کاتالیزورها در تعویض روغنی ها حکایت می کند.

صوفی، رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل کرج در این باره با بیان این که خاک کاتالیزور دارای فلزات گرانبها است، گفت: یکی از کشورهای همسایه افرادی را به کشور ما فرستاده است تا خاک این کاتالیزورها را جمع آوری کنند و با خود ببرند.

او افزود: طی دو سال گذشته قیمت قطعات خودرو از جمله کاتالیزور افزایش یافته است.

 رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل کرج با بیان این که شکایت های بسیاری از تعویض بی مورد و یا برداشتن کاتالیزور داشتیم، گفت:کاتالیزور باعث کاهش آلودگی هوا می شود و در معاینه فنی حائز اهمیت است.

او افزود: برداشتن کاتالیزور و خاک آن دارای ارزش ریالی چشمگیری است بنابراین بعضی ها وسوسه به برداشتن آن می شود.

صوفی گفت: کمترین تخلف توسط واحدهای صنفی دارای مجوز اتفاق افتاده است و از شهروندان درخواست می کنیم خودروی خود را در اختیار واحدهای صنفی غیرمجاز و سیار قرار ندهند.

او با اشاره به این که قیمت کاتالیزور تیبا، هشت میلیون تومان است؛ افزود: خودروهای ایرانی باید بعد از طی مسافت صدهزار کیلومتر کاتالیزور خودروی خود را عوض کنند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل کرج با بیان این که شهروندان تخلفات واحدهای صنفی را از طریق تماس با ۳۲۲۳۰۲۱۰ با ما درمیان بگذارند، گفت: بعضی کارخانه ها شبه کاتالیزور تولید کرده اند که باعث رونق سرقت کاتالیزورها شده است.

او با تاکید بر این که شهروندان فریب تبلیغات چک کردن رایگان کاتالیزورها را نخورند، افزود: اگر خاک کاتالیزور خالی شود صدای خودرو نیز تغییر می کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار