رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، نسبت به امکان همه گیری، رشد و شعله وری ناگهانی بیماری کرونا با ورود سویه‌های جدید هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اطلاعات جامعی در خصوص سویه هندی و آفریقای جنوبی بیماری کرونا وجود ندارد گفت: اطلاعات حاکی از این است که ویروس هندی با خطر واگیری و سویه آفریقای جنوبی با بیماری زایی شدید‌تر و خطر مرگ و میر بیشتر همراه است.

او افزود: نکته مهم در این خصوص این است که، وقتی سویه جدید در یک منطقه وارد می‌شود که قبلا در آن نبوده است قدرت همه گیری خیلی بیشتری دارد و در مورد کسانی که قبلا به سویه‌های دیگر دچار شده اند و یا واکسن زده اند این تردید وجود دارد که نسبت به سویه آفریقای جنوبی ایمنی پیدا کرده اند یا نه، بنابراین در خصوص موارد جدید ویروس، چون ایمنی عمومی نسبت به آن وجود ندارد و قبلا این نوع ویروس وجود نداشته است امکان همه گیری، رشد ناگهانی و شعله ور شدن ناگهانی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه، روند شیوع بیماری کرونا در استان کماکان کاهشی است اضافه کرد: البته سرعت کاهش آن آهسته است.

او ادامه داد: هم اکنون وضعیت شهرستان‌های بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا زرد و وضعیت سایر شهرستان‌ها نارنجی است لذا، همچنان ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل و محدودیت‌های تردد در مناطق با وضعیت نارنجی باید رعایت شود.

شیرانی با بیان اینکه در برخی استان‌های جنوبی بویژه جنوب شرقی کشور بیماری رو به افزایش است و مواردی از بیماری با سویه هندی و آفریقای جنوبی شناسایی شده است گفت: این امر می‌تواند نگران کننده باشد.

او افزود: علاوه بر این رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر و عادی و ساده انگاری‌ها بیشتر شده است.

شیرانی اضافه کرد: تراکم جمعیتی در مناسبت‌های انتخاباتی پیش رو چه انتخابات شورا‌ها و چه ریاست جمهوری همه باعث شده در جامعه پزشکی نگرانی وجود داشته باشد.

او با اشاره به اینکه جدیدا از پیک چهارم بیماری رهایی پیدا کرده ایم افزود: افزایش مجدد موارد ابتلا و روند افزایشی بیماری شرایط خاصی را به ظرفیت بیمارستان‌های استان و کشور تحمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار