ضرورت پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان بی‌بهره از بیمه محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت کمک‌های بلاعوض و یارانه‌ای به کشاورزان و دامداران بی‌بهره از بیمه محصولات کشاورزی و دامی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اقدام فوری در کوتاه‌مدت برای کاهش اثرات بحران خشکسالی در بخش کشاورزی استان به یک‌هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او افزود: از این میزان اعتبار، هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال به‌منظور اجاره خودرو تانکر آب‌رسان و پرداخت هزینه حمل آب برای باغ‌ها و کانون‌های بحرانی آب و خرید تانکر‌های کوچک آب ثابت و متحرک نیاز است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: در این راستا مبارزه با آفات و سن گندم در مزرعه‌های رها شده در اثر خشکسالی از طریق تجهیز، تعمیر، نوسازی و خرید ناوگان سم‌پاش‌ها به ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او ادامه داد: برای خرید لوله پلی‌اتیلن در اندازه‌های مختلف به‌منظور آب‌رسانی به باغ‌ها و مزرعه‌های چهارمحال و بختیاری به ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

ابراهیمی گفت: به منظور اقدام فوری در کوتاه‌مدت برای کاهش اثرات بحران خشکسالی در بخش کشاورزی، باید نسبت به اندیشیدن راهکار‌هایی در راستای تامین بخشودگی سود، کارمزد جریمه و امهال تمامی وام‌های دریافتی کشاورزان و دامداران از منابع داخلی، تبصره‌ها و صندوق توسعه ملی اقدام شود.

او افزود: پرداخت کمک‌های بلاعوض و یارانه‌ای به کشاورزان و دامداران بی‌بهره از بیمه محصولات کشاورزی و دامی و همچنین پیش‌بینی تسهیلات بانکی لازم برای تامین علوفه و خوراک دام ضروری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.