مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول به صورت حضوری در استان خبر داد.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: فرایند ثبت نام ۱۹ هزار کلاس اولی از امروز به صورت حضوری آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

او افزود: زمان ثبت نام پایه‌های هفتم و دهم به ترتیب بعد از اعلام نتایج و صدور نمونه برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان  اعلام خواهد شد.

واقعی با اشاره به انجام مراحل ثبت نام دانش آموزان میان پایه به صورت خودکار توسط مدیران مدارس اظهار کرد: ثبت نام مدارس برای سال جدید به‌ جز پایه اول ابتدایی، به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در سامانه پادا به نشانی http://pada.medu.ir انجام شده و زمان ثبت نام دوره‌های متوسطه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه پس از برگزاری امتحانات و اعلام نتایج در سامانه سیدا اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که دریافت هر گونه وجه به جز هزینه‌های مربوط به کتب درسی و بیمه هنگام ثبت نام ممنوع است، تصریح کرد: مدارس غیردولتی در زمان ثبت نام صرفا مجاز به اخذ شهریه مصوب می‌باشند.

او ادامه داد: دریافت هزینه خدمات از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل، ایاب و ذهاب و هزینه تشکیل کلاس‌های تابستانی و فعالیت غیردرسی از اولیای دانش آموزان با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود.

واقعی ادامه داد: به منظور پوشش کامل تحصیلی، افراد ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیئت وزیران با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از فرمانداری‌ها ثبت نام از آن‌ها صورت می‌ گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به الزامی بودن ثبت نام کلیه نو آموزان دوره پیش دبستانی در سامانه سیدا به تفکیک کد‌های دولتی، دولتی با مشارکت مردم و غیر دولتی، افزود: مسئولیت ثبت نام پیش دبسانی‌ها با مدیران مدارس است.

او با بیان این که ثبت نام دانش آموزان عشایری، هنر جویان هنرستان‌ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی و بر اساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره‌ای انتخاب رشته به منظور توسعه متوازن رشته‌ای با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در دوره دوم آموزش متوسطه صورت می‌پذیرد.

مدیران مدارس شبانه روزی نیز باید اطلاعات مربوط به دانش آموزان بیتوته‌ای را در سامانه مربوطه (فیلد خوابگاهی) ثبت و تأیید کنند.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.