نسخه پیچی این بار در مغازه ها؛ عطاری ها محل جدید معاینه!

بازرسی از عطاری‌های همدان استمرار دارد و پرونده عطاری های متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.  

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دخالت عطاری‌ها در امور پزشکی و دارویی همچنین عرضه مواد مخدر در این مکان‌ها به عنوان یکی از چالش‌هایی است که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، موضوعی که نگران کننده بوده و توجه بیشتر نهادهای متولی را می‌طلبد.

کافی است سری به خیابان‌های شهر بزنید با عرضه و فروش برخی اقلام دارویی و اقلام دیگر در عطاری‌های استان مواجه می‌شویم که کسب و کار پررونقی را برای آن‌ها رقم زده است.

نگار مهری، کارشناس دارویی و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در بازرسی از یک عطاری متخلف در سطح شهر همدان قرص‌های لاغری، چاق کننده و قرص‌های ترک اعتیاد و دارو‌های گیاهی قاچاق کشف شد که فروش این دارو‌ها غیر قانونی است.

او  افزود: در این بازرسی ۱۸۰ مورد فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل قاچاق و غیرمجاز به ارزش ریالی چهل و پنج میلیون ریال از سطح عطاری‌های مورد بازرسی، ضبط و جمع آوری شد.
 
مهری بیان کرد: در ادامه این بازرسی یک مورد پرونده ارسالی از عطاری متخلف به دادسرا ارسال شد.
 
کارشناس دارویی و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هدف از بازرسی از عطاری‌ها پیشگیری و مبارزه با عرضه هر گونه دارو‌های غیر مجاز و قاچاق طبیعی، سنتی و مکمل‌ها است.

مهر‌ی یادآور شد: دارو‌های گیاهی قاچاق منجر به ریزش مو، درد‌های مفصلی، تشنج، کما، ناراحتی‌های قلبی و عروقی می‌شود چرا که کپسول‌های گیاهی دست ساز تقلبی هستند و نظارتی بر محتوای آن نمی‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: علوم پزشکی ، عطاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
از خواص داروهای گیاهی نمی توان غافل شد هرچند باید کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند هم دانش اون کار رو داشته باشند و هم مجوز فعالیت