یک شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان با کشت بیش از ۲۰۰ تن یونجه در سه مزرعه خراسان جنوبی، به کمک دامداران استان آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کمبود نهاده‌های دامی این روز‌ها به معضلی برای دامداران خراسان جنوبی تبدیل شده است که بنیاد مستضعفان برای رفع این موضوع پا به میدان گذاشته و اقدام به تولید یونجه کرده است.

یکی از دامداران استان در گلایه از کمبود این نهاده‌ها می‌گوید: خشکسالی‌ها اخیر، دامداران را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

دامدار دیگری هم می‌گوید: به دلیل کمبود نهاده دامی و علوفه، مجبور به فروش تعدادی از دام هایمان با قیمت پایین تر، قبل از پروار شدن شدیم.

کشت ۲۲۰ تن یونجه در خراسان جنوبی

یاحقی مدیر تولید شرکت کشت و صنعت پیوند خاوران وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: ۲۲۰ تن یونجه در سطح سه مزرعه در روستاهای گیو، حجت آباد و نازدشت در سطح استان کشت شده است.

او با بیان اینکه برداشت محصول از ابتدای اردیبهشت ماه در این سه مزرعه آغاز شده است، افزود: بالای ۵۰ درصد علوفه استان امسال از طریق این شرکت تامین می‌شود.

یاحقی تصریح کرد: علاوه بر کمک به دامداران استان، از این مزرعه نان بر سر سفره ۵۰ نفر از اهالی منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌رود.

یکی از کارگران مزرعه گیو گفت: تا چشم کار میکند در این مزرعه یونجه دیده می شود و من به تنهایی روزی ۶ تن یونجه با دستگاه مکانیزه برداشت می‌کنم.

با کارگر سومی که حرف می‌زدیم هم از اشتغال خوب از طریق این شرکت ابراز خرسندی کرد و گفت: این کار فصلی است که تا پایان مهرماه مشغول به آن هستیم.

توزیع یونجه ها بین دامداران استان

سنبلی مدیر مجموعه گیو گفت: قرار است از این سه مزرعه ۲ هزار و ۵۰۰ تن یونجه برداشت شود که تمام آن بین دامداران و شرکت‌های تعاونی استان توزیع می‌شود.

برداشت یونجه در این سه مزرعه در ۶ چین ادامه خواهد داشت.

درآمد حاصل از فروش این یونجه‌ها هم صرف توسعه مناطق محروم و مرزی استان خراسان جنوبی می‌شود.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار