وزارت صحت عامه می‌گوید که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور واکسین کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر بنیاد آمار این وزارت، تاکنون ۵۴۷ هزار و ۹۰۱ نفر در سراسر کشور واکسین کرونا دریافت کرده‌اند که از میان ۱۱۳ هزار و ۳۵۸ نفر آن مربوط به کارمندان بخش صحت می‌باشند.

همچنان این آمار نشان می‌دهد که ۷۳ هزار و ۲۷۱ آموزگار، پنج هزار و ۱۲۲ کارمند رسانه‌ای و ۱۴۰ هزار و ۲۶۴ نفر با میانگین سِنی ۱۸ الی ۵۰ سال واکسین کرونا دریافت کرده‌اند.

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که اولویت این وزارت تطبیق واکسین کووید-۱۹ برای حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور است.

این وزارت قبلاً گفته بود که اتحادیه دسترسی به واکسین کووید-۱۹ یا کوواکس قرار است ۱۶ میلیون دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کند که با آن می‌شود ۲۰ درصد جمعیت کشور را واکسینه کرد.

همچنان پیش از این بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی نیز اعلام کرده بودند که برای ۴۰ درصد جمعیت افغانستان واکسین کووید-۱۹ فراهم خواهند کرد.

در همین حال دولت هند ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کرد. این محموله کمکی برای نیرو‌های امنیتی، کارمندان بخش صحی، کارمندان رسانه‌ای و معلمان در نظر گرفته شده بود.

همچنان چین نیز گفته است که ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند و قرار است به زودی در اختیار دولت افغانستان قرار گیرد.

گفتنی است که واکسیناسیون کرونا در پنجم ماه حوت سال گذشته به گونه رسمی آغاز شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.