غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان کرمانشاه برای تشخیص زودهنگام تنبلی چشم از امروز اول خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدی محمدی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال با دستگاه‌های غربالگری بینایی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در پارسال ۵۹ هزار و ۴۹۶ کودک ۳ تا ۶ سال توسط غربالگران بینایی معاینه شده اند؛ گفت : از این تعداد هزار و ۵۵ کودک به اپتومتریست ارجاع داده شده اند.

او افزود: پس از ارجاع به اپتومتریست ۵۶۷ کودک دارای اختلال بینایی، ۷۰ کودک آمبلیوپ، ۴۹۱ کودک دارای مشکلات عیوب انکساری و ۶ کودک دارای مشکل استرابیسم تشخیص داده شدند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: چنانچه تنبلی چشم به موقع که همان سن زیر ۶ سال است تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.

محمدی ادامه داد: به کلیه کودکانی که پس از انجام معاینات مجبور به خرید عینک یا انجام عمل جراحی شده اند کمک هزینه خرید عینک و جراحی پرداخت خواهد شد.

او از خانواده‌ها خواست برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال خود به در اسرع وقت به پایگاه‌های فعال بهزیستی استان مراجعه کنند و در این خصوص جهت هماهنگی با شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.