فرماندار مهاباد گفت: حدود ۲۳ میلیارد ریال کمک نقدی برای جبران خسارت بازارچه اصغری در مهاباد جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار مهاباد اظهار کرد: ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای جبران خسارت و بازسازی بازارچه اصغری این شهرستان که دچار آتش سوزی شده بود، جمع آوری شده است.

خدرلو افزود: این مبلغ از محل‌های آورده مغازه داران، کمک‌های نقدی واریز شده به حساب‌های معرفی شده و کمک‌های غیر نقدی جمع آوری شده که در راستای جبران بخشی از خسارت وارده بر بازارچه هزینه شده است.

او با بیان اینکه مراحل بازسازی بازارچه در حال تکمیل شدن است، اضافه کرد: از مجموع مبالغ جمع آوری شده ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه ساخت و ساز و بازسازی مغازه‌های آتش سوزی شده و هفت میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال نیز در حساب باقی مانده است.

فرماندار مهاباد ضمن قدردانی از مشارکت و کمک‌های مردمی اذعان کرد: ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال نیز برای مغازه دارانی که مستاجر و دارای شرایط کمک بوده، برای خرید دوباره اجناس پرداخت خواهد شد.

خدرلو ادامه داد: تمام هزینه‌های انجام شده در قبال بازسازی بازارچه به صورت مکتوب، شفاف و با ارایه فاکتور انجام شده و حقی از هیچ مغازه داری در این بازسازی ضایع نشده است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: همچنین ۷۰ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات از محل صندوق کارآفرین برای مغازه داران در نظر گرفته شده که نرخ بهره چهار درصد و نفس سه ماهه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قبل از هم مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل بیمه کوثر به مغازه داران به تناسب میزان آسیب بیمه تعلق و تحویل آنان داده شد، گفت: از محل اداره کل مدیریت بحران نیز در تلاش هستیم مبلغی به عنوان تسهیلات بانکی برای مغازه داران اخذ کنیم.

فرماندار مهاباد انجام اقدامات ایمنی برای جلوگیری از این حوادث را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: مراکز تجاری شامل بازارچه‌ها و تاناکورا باید از لحاظ ایمنی بررسی و ساماندهی شوند تا در آینده با چنین حوادث ناخوشایندی روبه رو نباشیم.

بزرگترین بازارچه کالا‌های خارجی مهاباد واقع در بلوار "شهید محمد امین احمدی" به نام بازارچه اصغری بهمن ماه سال گذشته به دلایل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.

در این حادثه حدود ۶۰ باب مغازه راسته قدیم این بازارچه که به طور عمده شامل مغازه‌های لوازم خانگی، پوشاک، مواد آرایشی و بهداشتی و چینی آلات بود، در آتش سوخت و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.