مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مهم‌ترین و ساده‌ترین راه‌حل برای گذر موفق از پیک بار تابستان، مصرف بهینه انرژی الکتریکی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مهم‌ترین، ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه‌حل برای گذر موفق از پیک بار تابستان، مصرف بهینه و به‌اندازه انرژی الکتریکی است.

او با بیان این‌که مشارکت و اقدامات عملی مردم در راستای برنامه‌های مدیریت مصرف در ماه‌های گرم سال از اهمیت وافری برخوردار است، افزود: طی ۵۰ سال اخیر، خشکسالی به این‌گونه را تجربه نکرده‌ایم و به همین خاطر، رعایت موضوعات مربوط به مدیریت مصرف برق اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که عمده مصارف برق در تابستان صرف سرمایش و روشنایی می‌شود، بیان کرد: مؤثرترین اقدام توسط مشترکان، تنظیم ترموستات کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر و همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی است.

موسوی‌زاده تصریح کرد: راهکاری دیگر برای مدیریت مصرف، عدم به‌کارگیری لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج بار بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعدازظهر است و توصیه می‌شود استفاده از وسایل پرمصرف به ساعات پایانی شب، اوایل صبح و روزهای تعطیل موکول شود.

او با عنوان این‌که در سال گذشته رشد مصرف برق استان سمنان کمتر از دو درصد بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رشد بلندمدت مصرف برق استان حدود ۶ درصد است که با مشارکت همگانی و کم‌نظیر مشترکان، کمترین میزان رشد را تجربه کرده و امیدواریم با همکاری شایسته مشترکان استان، بتوانیم در عبور از اوج بار ماه‌های گرم سال جاری هم موفق باشیم.

انتهای پیام /گ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.