ارجمندی گفت: موانع و مشکلات واحد‌های اقامتی و مسافر‌ خانه های قم برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا ارجمندی ،سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در جلسه‌ای که با حضور رئیس انجمن صنفی مسافر‌ خانه های قم برگزار شد، اظهار کرد: در صنعت گردشگری، خانه مسافر واحد‌های موقتی هستند که در ایام پیک مسافر در کنار مراکز اقامتی رسمی مانند هتل و مهمانپذیر‌ها فعالیت می‌کنند.

او با بیان این که موانع و مشکلات واحد‌های اقامتی و مسافر‌خانه های قم برطرف می‌شود،ادامه داد: مسافر‌خانه ها به مرور زمان فعالیت دائم پیدا کردند و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قانونی بودن آن را پذیرفت.

ارجمندی ایجاد و گسترش خانه‌مسافر را بر اساس تقاضای موجود عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی از افراد سودجو بدون اخذ مجوز، به پذیرش مسافر اقدام می‌کنند که به دلیل  نبود  نظارت، با مشکلات امنیتی، اخلاقی و بهداشتی در این واحد‌های غیرمجاز مواجه هستیم.

سرپرست میراث‌فرهنگی قم با بیان این که  مسافر‌خانه های قم باید ساماندهی شوند، گفت: مشکلات  مسافر‌خانه ها با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مانند مرکز بهداشت، سازمان آتش‌نشانی و اماکن نیروی انتظامی استان باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
لطفا از کاروانسراهای کویری استفاده شود برای گردشگری ومسافران و اقامت