ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال آغاز شد

سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد ۷۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۳۰ و قبل) فعال شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون salamat.gov.ir برای افراد ۷۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۳۰ و قبل) فعال شد.

 همه‌ی افراد می‌بایست ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کنند. طی چند روز بعد زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به ثبت‌نام کنندگان اطلاع داده می‌شود.

جعفرصادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آغاز ثبت نام واکسیناسیون سنین بالای ٧٠ سال گفت: یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت۷۰ تا ۷۴ سال کشور است که از امروز واکسیناسیون آنها با ثبت نام در سایت Salamat.gov.ir آغاز شد و باید توجه داشت که نوبت دهی واکسیناسیون به صورت هوشمند است و افراد باید کد ملی شماره تلفن را اعلام کنند و پس از ثبت نام پیامک زمان و محل واکسیناسیون ارسال خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیش از ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار دوز واکسن تزریق شده است و یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت بالای ٨٠ سال و ۹۳۰ هزار نفر جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال کشور است و بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال و نیمی از جمعیت بالای ۷۵ تا ٧٩ سال کشور واکسینه شده اند.

وی درباره اینکه چرا ٢٠ درصد سالمندان بالای ٨٠ سال واکسینه نشده‌اند، گفت: برخی سالمندان خود تمایل ندارند که برای واکسیناسیون مراجعه کنند اما نوبت واکسن آنها محفوظ است و هر زمان که افراد مراجعه کنند واکسن آنها تزریق خواهد شد، البته در روستاها واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تکمیل شده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش پایگاه های تجمیعی و مراکز واکسیناسیون خودرویی در کشور خبر داد و گفت: ۶۴۰ پایگاه واکسیناسیون تجمیعی در کشور راه اندازی شده است.

تبریزی با اشاره به تعداد مراکز واکسیناسیون تجمیعی در تهران بیان کرد: اکنون هفتاد و دو پایگاه واکسیناسیون تجمیعی در تهران داریم که تا پایان هفته تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین ۱۲ مرکز واکسیناسیون خودرویی تزریق واکسن برای سالمندان را در نقاط مختلف کشور انجام می‌دهند. تا پایان هفته تعداد این مراکز واکسیناسیون به ۲۲ مورد خواهد رسید و ۲ هزار و ۵۷۰ تیم واکسیناسیون در شهرهای مختلف کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال

نحوه ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۲:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
باسلام
کسانی که توانایی حرکت ندارند ویا کسانی که کسیرو ندارن که اونا رو به مراکز بیاره باید چکار کنند.
مادر بنده توانایی حرکت نداره و سخته که سوار ماشین بشه تکلیف این نوع افراد چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام شماره موبایل وارد نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
آینده هر کشوری متعلق به جوانان است و این جوانان هستند که اینده ساز و مدافع کشور هستند .حالا شما جوانان را ول کردید شروع به واکسیناسیون یکسرس پیر و پاتال
کردید؟ پیر ها که اصلاً از خونه بیرون نمی ایند . این جوانان هستند که بیشتر زمان خودشان را برای کار و کسب پول و گذران زندگی در بیرون خانه می گذرانند .آخه این چه سیاست مزخرفی است که مسولین بهداشتی کشور ریخته اند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
هنوز که زوده،بزاریدبرای سال بعد،چرا اینقدرعجله،،