سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب از برگزاری مجمع عمومی این شورا برای انتخاب نامزد‌های شورای شهر به مدت ۴ روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد، درباره تشریح فرآیند فهرست نهایی شورای شهر تهران بیان کرد: واقعیت این است که تلاش شورای ائتلاف در مدتی که گذشته درباره انتخابات مجلس و شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی افزود: برای شورای شهر ماه‌ها است که تلاش شده تا زیرساخت‌های آن تغییر کند. تلاش می‌کنیم تا شایسته سالاری انجام شود. لیستی انتخاب شود که پاسخگوی دغدغه‌های مردم باشد و تلاش کردیم که مردم و اقشار را درگیر انتخابات کنیم و نقص‌ها کم شود.

رسولی ادامه داد: ۹۲ هزار نفر در تهران در سایت برای شورای شهر ثبت نام کرده‌اند و از ۸ صبح امروز به مدت ۴ روز مجمع عمومی تشکیل خواهد شد و ۶۳ نفر را در پایان خواهیم داشت که از دل مجمع عمومی برمی‌آید. ۱۰ نفر از مشهورین شهر از لیست انتخاب خارج و به شورای ائتلاف می‌پیوندند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اظهار کرد: هیئت انتخاب ما با مشارکت مردم انتخاب می‌شود. ۵۰ درصد جوانان زیر ۴۵ سال در لیست خواهند بود. ۳ زن و یک چهره روحانی در لیست خواهد بود. ۵ نفر هم بالای ۴۵ سال هستند، زیرا نمی‌خواهیم تجربه از بین برود. حتما مصاحبه فردی انجام می‌شود و باید از تجربه کاری زیادی برخوردار باشد. تلاشمان را می‌کنیم تا شایسته‌ها انتخاب شوند، اما برای همه برنامه داریم.

وی ادامه داد: نگاهمان رو به جلو است و شورای شهر را سیاسی نکنیم. در مورد انتخاب شهردار هم دیدید که شورای شهر چگونه عمل کرد. یکی از دلایلی که این اتفاق رخ داده فاصله بین شورای شهر و شهردار است. مشکل ما با دوستان این است که شعار می‌دهند و کار نمی‌کنند. فقط یک روز با دوچرخه سرکار می‌روند و بیشتر تخریب گر هستند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تصریح کرد: هر گروهی بیاید حمایت می‌کنیم. با همه تعامل می‌کنیم، اما فرآیند مشخص است و باید طبق آن عمل کند. ۶۸ حزب و گروه ثبت نام کرده‌اند و دیگران هم حضور یابند. فرآیند مشخص است و جلوی هر کسی که خارج از آن باشد خواهیم ایستاد. به هیچ عنوان سهمیه غیر فرآیند به هیچ حزبی تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: معمولاً احزاب در رسیدن به لیست تعیین کننده بوده‌اند، اما الان به احزاب می‌گوییم افرادتان را به مجمع عمومی عرضه کنید بعد که به ۶۳ نفر رسیدیم هیئت انتخاب، مشخص خواهد شد. این هیئت، توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند که ۱۰ نفر از افراد مشهور و متخصص حوزه‌های مختلف خواهند بود. البته در این انتخاب، کاندیدا‌های شورای شهر نقشی نخواهند داشت و آنها در این مرحله از فرآیند خارج می‌شوند.

رسولی گفت: مازیار حسینی، اقبال شاکری، عطایی، پشمچی زاده، حسن خجسته، رضا روستاآزاد، سیدعلی ریاض، سیدمحمدحسین میرلوحی، علی صدری نیا، کامران دانشجو، کیومرث هاشمی، محسن مهدیان، محمدودود حیدری، محمد سرشار و نادر طالب‌زاده از افراد این مجمع هستند.

وی تصریح کرد: نگاه ما رو به جلو است و باید تلاش کنیم که شورای شهر را سیاسی و سیاست زده نکنیم. عملکرد شورای شهر فعلی را مردم شاهد بوده‌اند. از نحوه مدیریت شهری تا انتخاب شهردار؛ عدم توانمندی این شورا شفاف است.

رسولی ادامه داد: در یک مقایسه ساده با عملکرد قالیباف از احداث اتوبان امام علی (ع) تا پل صدر متوجه تفاوت توانمندی‌ها می‌شویم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: باید از سیاست زدگی و حضور افراد سیاسی صرف پرهیز شود. از این رو تلاش می‌کنیم شایستگی و تخصص، اولویت‌های اثرگذار بر تعیین افراد لیست نهایی باشد. مسئله ما سرلیست و ته لیست نیست و روی آن رقابتی نداریم. ممکن است دو فرد پیشکسوتی که حضور دارند در ۲ لیست جدا وارد عرصه شوند، اما در شورای ائتلاف رقابت با هم نداریم و مسئله مهم برای ما شایسته سالاری و تخصص محوری است.

وی افزود: ممکن است افرادی را برای شهرداری در نظر داشته باشیم و در حال بررسی هستیم، اما در حال حاضر بهتر است از این موضوع عبور کنیم.

رسولی با اذعان کرد: زمان بندی ما به این شکل است که امروز تا پنجم خرداد رای گیری در سایت شورای ائتلاف برقرار خواهد بود و از پنجم تا سیزدهم خرداد از ۶۳ نفر به ۲۱ نفر برسیم و نیمه خرداد لیست نهایی مشخص خواهد بود و بعد از آن به نحوه تبلیغات می‌پردازیم.

وی درباره نقش شورای ائتلاف در لیست سایر شهرستان‌ها گفت: ما نباید در کار استان‌ها و شهرستان‌ها دخالت کنیم و باید خودشان تصمیم بگیرند. این دخالت صرفا در سطح کمک رسانی و راهنمایی می‌تواند باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسی وارد بحث سهمیه شود، بیان کرد: اخیرا کسانی توئیت می‌زنند و می‌گویند لیست سهمیه‌ای هست و این در حالی است که هنوز لیست بسته نشده و فرآیندی طی نشده که سهمیه‌ای باشد یا نباشد البته اغراض برخی را می‌دانیم، چون دست برخی کوتاه می‌شود و برخی می‌خواهند دیده شوند، اما ما مبتنی بر فرآیند عمل می‌کنیم و به هیچ عنوان سهمیه خارج از فرآیند به کسی نمی‌دهیم.

رسولی در پاسخ به جزئیات سیاست اشتراک صفر و حضور چمران و سروری در لیست شورای ائتلاف تاکید کرد: تا جایی که می‌شود با دوستان تعامل می‌کنیم و سعی می‌کنیم با وفاق جلو برویم، اما باید در یک فرآیند سیاستگذا‌ری‌هایی اعمال شود. واژه‌ای به نام سیاست اشتراک صفر، سیاستی است که در صحن شورای ائتلاف به بحث گذاشته شد و موافقان زیادی هم دارد، اما هنوز تصویب نشده و فکر می‌کنم در یکی دو هفته آینده راجع به این سیاست جمع بندی و تصمیم‌گیری کنیم.

وی در تشریح چگونگی این سیاست گفت: سیاست اشتراک صفر در صورت تصویب بدین گونه است که کسی که در لیست شورای ائتلاف حضور دارد اعلام می‌کند که در لیست دیگری نخواهد رفت و پایبند به جریان نیرو‌های انقلاب است و طبق این قاعده حتما چمران و سروری که عضو شورای شهر بودند و دور میز ائتلاف نشسته‌اند طبق چیزی که مصوب می‌شود عمل خواهند کرد و حتما اعلام خواهند کرد که فلان جریان و تشکیلات از ما استفاده نکنند و ما سرلیست این لیست هستیم.

رسولی در مورد ارائه ۲ سرلیست توسط شورای ائتلاف اظهار کرد: در شورای ائتلاف رقابت‌های اینچنینی نداریم و چمران و سروری کنار هم حضور دارند و حال اگر سرلیست ۲ نفر باشد اتفاق خاصی نمی‌افتد و دغدغه ما سرلیست نیست بلکه مسئله ما این است که افرادی در لیست قرار بگیرند که شاخص‌ها و نظر مردم در آن رعایت شده باشد.

وی درباره اعلام گزینه‌های شهردار بعدی تهران توسط شورای ائتلاف بیان کرد: علی رغم اینکه در ائتلاف با اعضای شورای شهر سیاستگذاری داریم، اما این انتخاب حق اعضای شورای شهر است و حتما در این باره مطالعاتی صورت گرفته و می‌گیرد، اما باید منتظر تشکیل شورای شهر باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران درحضورمردنامحرم ازجوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
آخرین اخبار