وکیل حقوقی ورزش درباره احکام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روزبه وثوق احمدی وکیل حقوقی ورزش در ارتباط با آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره بازی تیم‌های سایپا و پیکان اظهار کرد: در ماده ۲۲ مقررات انضباطی فیفا قید شده است که اگر بازیکنی به صورت غیر مجاز وارد زمین مسابقه شود آن مسابقه ۳ بر صفر به سود تیم مقابل اعلام خواهد شد، اما اگر ما بخواهیم طبق ماده ۶۱ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایران رای صادر کنیم بازیکن پیکان بازیکن مجاز خواهد بود.

وثوق احمدی درباره جریمه‌های کمیته انضباطی عنوان کرد: رقم‌های جریمه نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است. شاید کمیته انضباطی می‌خواهد با افزایش جریمه بازدارندگی ایجاد کند تا بازیکنان و مربیان تخلف نکنند. این نوع جریمه‌ها در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اعمال می‌شود.

او ادامه داد: اگر آرای کمیته انضباطی به صورت محکم و سخت صادر شود می‌تواند جنبه پیشگیری داشته باشد، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا آرای صادر شده اجرایی می‌شود یا خیر؟

وثوق احمدی افزود: جریمه‌ها و آرای صادره برای بازیکنان و سایر اشخاص حقیقی تا ۵ و برای باشگاه‌ها تا ۱۰ میلیون تومان قطعی است. می‌توان نسبت به مبالغ بالا‌تر تجدید نظر خواهی کرد. اگر جریمه ها درست اعمال شود، تخلفات کاهش می یابد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
واقعا رفتار سید جلال در اطاق دوپینگ را هربازیکن دیگه ای انجام داده بود حداقل 3 جلسه محروم نمی کردید.چرا عدالت ندارید.
آخرین اخبار