۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی در مشهد مجوز گردشگری سلامت دارند و این نشان از ظرفیت بالای مشهد در جذب گردشگران سلامت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، داوود خوش شکن سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی در مشهد مجوز پذیرش بیمار خارجی در قالب گردشگری سلامت دارند.

او  افزود:  چهار بیمارستان دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل طالقانی، اکبر، قائم و امام رضا مجوز گردشگری سلامت (IPD) دارند.

سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بقیه این مراکز شامل ۱۰ بیمارستان خصوصی و سه مرکز جراحی محدود و هشت درمانگاه نیز مجوز گردشگری سلامت دارند.


بیشتر بخوانید


 

خوش شکن بیان کرد: بیشتر مخاطبان توریسم سلامت مشهد از کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، عراق، بحرین، کویت، سوریه و عمان هستند.

او  با بیان این که گردشگری سلامت یکی از صنعت‌های پر درآمد کشورهاست تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده هر گردشگر سلامت بین پنج تا ۱۵ هزار دلار در سفر‌های گردشگری هزینه می‌کند.

سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدتأکید کرد: میانگین هزینه کرد برای یک توریست سلامت در کشور ما ۲ هزار دلار است که ۷۵ درصد این هزینه‌ها مربوط به هتلینگ، ایاب و ذهاب و تفریح است هر چند متاسفانه زیر ساخت‌های لازم تفریحی برای توریسم سلامت در کشور طرح ریزی نشده است.

خوش شکن با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی گردشگران سلامت در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: در سال ۹۸ و پیش از کرونا این دانشگاه ۱۹۸ میلیارد تومان از طریق گردشگری سلامت کسب درآمد داشته است.

گردشگری سلامت (health tourism) به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم‌بندی می‌شود و در رشد اقتصاد سلامت نقش مهمی دارد.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.