ادارات استان بوشهر برای مصرف بهینه برق از امروز تا پایان مرداد از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ کار می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر بنا به مصوبه هیات وزیران و با توجه به درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان و تصویب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بوشهر، برای مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از  قطعی برق از امروز (شنبه اول خرداد) تا ۳۱ مرداد از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ خواهد بود.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر، این تغییر ساعت شامل مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات امداد جاده‌ای، پاسگاه‌ها نظامی و انتظامی، بخش‌های اجرایی و خدمات شهرداری‌ها و واحد‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مربوط به قانون امور مالیاتی نمی‌شود.

حسن ابراهیمی عنوان کرد: ابلاغ ساعت کار جدید ادارات شامل واحد‌های ستادی بانک‌های استان  و تمامی واحد‌های ستادی بیمه‌های استان هم می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: خاموش کردن همه وسایل برقی به ویژه تجهیزات سردکننده را بعد از پایان ساعت اداری الزامی است و حضور کارکنان در ادارات در خارج از ساعت اداری اعلام شده به استثناء موارد ضروری به تشخیص مدیر دستگاه، ممنوع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر تاکید کرد: تجهیزات سردکننده در مکان‌های اداری باید بر روی دمای ۲۵ درجه تنظیم شود، از تشکیل جلسات در زمان اوج بار مصرف برق یعنی ساعت ۱۲ تا ۱۸ خودداری شود و به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تأمین برق پایدار، استفاده حداکثری از مولد‌های اختصاصی برق ادارات در دستور کار قرار گیرد.

ابراهیمی همچنین، دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقى استانداری بوشهر را مسئول نظارت بر اجرای ابلاغیه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان کرد: اجرای دقیق مفاد ابلاغیه بر عهده مدیر دستگاه اجرایی است و با هرگونه تخلف مطابق با مقررات برخورد می‌شود.

طرح تغییر ساعت کار ادارات همزمان با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در سال‌های گذشته نیز در استان بوشهر اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.