سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه از جدیدترین پهپاد خود با نام غزه رونمایی کرد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جدیدترین پهپاد خود با نام غزه رونمایی کرد. طبق مشخصات اعلام شده از سوی فرماندهان سپاه می‌توان گفت که این پهپاد برد بلندترین پهپاد سپاه در سال‌های اخیر است.  

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه درباره پهپاد غزه گفت: پهپاد سنگین و پهن پیکر «غزه» که توسط نیروی هوافضا‌ی سپاه توسعه یافته و ما را در قلمرو نبرد‌های هوایی به تراز جدیدی از قدرت و قابلیت می‌رساند و قرار است تا جایگزین پرنده‌های با سرنشین در نبرد‌های هوایی شود. استراتژی و سیاست عملیاتی ما توسعه‌ قلمرو دفاعی در اعماق وسیع و در ارتفاع بالاست. پهپاد غزه قادر است تا علاوه بر این در پرواز‌های شناسایی و جمع آوری‌های الکترونیک مشارکت داشته باشد. این پهپاد سال آینده به توان عملیاتی سپاه وارد خواهد شد و توانمندی ما را در نبرد‌های هوایی بهبود خواهد بخشید.

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

وی ادامه داد:  توانمندی‌های امروز ما در عرصه‌های مختلف از جمله آنچه دیده شد، شعاع بازدارندگی، اقتدار و آمادگی‌های برای صیانت از امنیت کشور و آرامش مردم عزیز و مقابله با تهدیدات محتمل و متصور را توسعه و به مرحله اطمینان بخش تری رسانده است. تقارن این ایام با رونمایی از دستاورد‌های دفاعی ما را بر آن داشت تا پهپاد پهن پیکر نیروی هوافضای سپاه پاسداران را با نام غزه نام‌گذاری کنیم تا افتخاری جاودان باشد برای کسانی که در آن سرزمین امروز در مقابل تهاجم و تجاوز صهیونیست‌ها ایستادگی کرده و غیرتمندانه و جوانمردانه از شرف و حیثیت خود دفاع می‌کنند.

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز درباره پهپاد بومی غزه با بیان اینکه با رونمایی از پهپاد استراتژیک غزه سطح و تراز حوزه پهپادی ایران اسلامی ارتقاء یافت، اظهار کرد: تا پایان سال جاری آزمایش‌های عملیاتی و فنی پهپاد غزه به پایان خواهد رسید و این پهپاد سال ۱۴۰۱ رسما وارد چرخه عملیاتی خواهد شد. ما امروز درحوزه سامانه‌های پدافندی در زمره ۱۰ کشور اول دنیا قرار داریم، در تولید رادار‌های هشدار اولیه نیز جزو ۲۰ کشور اول جهان قرار داریم و تمامی این اتفاقات فرخنده در شرایط تحریم و با همت متخصصان توانمند داخلی حاصل شده است.

فرمانده نیروی هوافضا‌ی سپاه در پایان با اشاره به اذعان فرمانده سنتکام مبنی بر اینکه ایران با پهپاد‌های خود برتری هوایی را از آمریکا گرفت، گفت: این اعتراف دشمنان به توانمندی ما است و همان گونه که نشان دادیم در حوزه‌های دفاعی که پیچیدگی‌های صد‌ها برابری نسبت به بخش‌های غیر نظامی دارد توانایی خوبی داریم، می‌توانیم این توانایی‌ها را در حوزه‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی و سایر حوزه‌ها به منصه ظهور درآوریم.

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

ایران اسلامی؛ قدرت پهپادی که سنتکام را به ذلت کشاند

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب و با شروع دفاع مقدس ساخت انواع پهپاد‌ها را آغاز کردند و همواره به این فکر بودند که بتوانند عملیات‌های متفاوت و مهم را با هزینه‌های بسیار پایین و دقت بالا انجام دهند. در دوران دفاع مقدس این کار با پهپاد مهاجر آغاز شد و تا امروز با ساخت چندین نوع از پهپاد‌های بومی با ماموریت‌های متفاوت ادامه پیداکرد و نیرو‌های مسلح سعی دارند تا در این زمینه پیشتاز شوند.

جدیدترین دستاورد پهپادی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز پهپاد بردبلند غزه نام دارد که در ادامه با ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

پهپاد غزه

این پهپاد جدیدترین پرنده بدون سرنشین ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه و سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد. این پهپاد علاوه بر کاربرد در حوزه نظامی می‌تواند در حوزه‌هایی مانند پایش جنگل‌ها و عملیات‌های امداد و نجات نیز نقش مهمی ایفا کند. 

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

مشخصات فنی

این پهپاد با  ۲۱ متر طول، برد  ٢ هزار کیلومتری و سقف پروازی ۳۵ هزار پا می‌تواند با مداومت پروازی ۳۵ ساعت انواع عملیات‌های شناسایی و جمع آوری‌های الکترونیک و همچنین عملیات‌های رزمی را به خوبی انجام دهد. پهپاد غزه در ماموریت‌های عملیاتی توانایی حمل ۱۳ بمب را داراست و می‌تواند در ماموریت‌های شناسایی و پایش اطلاعاتی تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری را تحت رصد و پوشش خود قرار دهد.

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

دوربین یا اپتیک این پهپاد نیز از انواع بومی و ساخت صنایع صاایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که پیش‌تر نیز بر روی پهپاد کمان ۲۲ نیروی هوایی ارتش نیز دیده شده بود.  طبق اعلام فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهره‌برداری عملیاتی از پهپاد غزه در سال ١۴٠١ مقدور خواهد بود.

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

آیا پهپاد غزه همان شاهد ۱۴۹ است؟

پهپاد غزه را شاید بتوان همان پروژه پهپاد شاهد ۱۴۹ دانست که پیش‌تر سرهنگ پاسدار اکبر کریم‌لو فرمانده پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رونمایی آن خبرداده بود. او سال گذشته در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم انجام داده بود، در پاسخ به سوالی درباره این پهپاد گفته بود که این پهپاد شاهد ۱۴۹ حاصل زحمات چندین ساله تمامی دست اندرکاران متخصص و طراح پهپاد در کشور است که با یک نگاه کاملا کاربردی و عملیاتی در طراحی و ساخت این پرنده اقدام کرده اند.

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در ساخت این پرنده اعم از بدنه، موتور، مباحث اویونیکی و مکانیکی انجام شده است که ان‌شاءالله امیدواریم با این روند پیشرفت و طبق قولی که دوستان و دست اندرکاران داده‌اند در ایام هفته دفاع مقدس سال ۹۹ اولین تست زمینی این پرنده انجام شود. قابل توجه است که بکارگیری این پرنده در ماموریت‌های نیروی زمینی تاثیر بسزایی در ایجاد اشراف اطلاعاتی و اقتدار عملیاتی ما در قرارگاه‌های مربوطه بدنبال خواهد داشت.

پس می‌توان احتمال داد که پهپاد غزه همان پروژه پهپاد شاهد ۱۴۹  باشد که وعده رونمایی آن پیش‌تر داده شده بود.  

جدیدترین پهپاد سپاه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + فیلم

پهپاد غزه؛ دست بلند ایران برای برقراری امنیت در غرب آسیا

به نطر می‌رسد با توجه به ویژگی‌های اعلام شده درباره پهپاد غزه این پهپاد در صورت الحاق به یگان‌های کاربر می‌تواند همچون دست بلند ایران در منطقه غرب آسیا نقش مهمی در برقراری امنیت در منطقه استراتژیک ایفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۰۳:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
بردش ۷ هزار کیلومتر هست سرعت ۳۵۰ ضرب در ۳۵ ساعت تقسیم ۲ شعاع عملیاتی از اونجایی که به سیستم هدایت ماهواره ای مجهز هست تو کنترل برو ۷ هزار کیلومتر مشکل نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
چقدر به اسمش گیر میدین، اسمش که در اصل شاهد ۱۴۹ هست حالا بهش میگن غزه چون همزمان با پیروزی مقاومت فلسطین رونمایی شد ولی واقعیت اینه که با این کار غیرمستقیم اسرائیل رو تهدید کردن چون میگن برد این پهپاد تا ۷۰۰۰ هم میرسه هدف جنگ روانیه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اسم ایرانی میذاشتید رو این پهپاد بهتر بود مثلا پهپاد شهید فخری یا ایران بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ببخشید // چرا اسم ایرانی و فارسی برایش انتخاب نکردید؟؟ //یعنی خودمون نماد ایثار و مقاومت نداشتیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
شاخص منافق یکی حسادت است. مراقب گفتار و رفتار بین خود و مسلمانان دیگر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
قدس نماد ایثار همه مسلمانان است نه فقط فلسطینی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران درحضورمردنامحرم ازجوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
درود
Germany
سید
۲۲:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
تماتم این افتخارات در عصر طلایی معمار ایران نوین دکتر روحانی صورت میگیرد.درود بر تو مرد بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
افرین به این نکته دقت نکرده بودم .
ایشونم عین معمار ها زد همه چی مملکتو با خاک یکسان کرد .‌
لابد نزاشتن وگرنه بازسازی هم میکرد . صبح جمعه فهمید نمیزارن
United States of America
M
۰۵:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
حسن خودتی؟؟؟ای شیطون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
الحمدالله بخش نظامی ما دست دولت نیست
وگرنه موشک هامون هم مثل پرایدهامون ساخته میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
حالا که نیروهای مسلح ما این قدر توانمند هستن چرا یک کارخانه ی ماشین سواری درست نمیکنن که لااقل ماشین با کیفیت درست کنن و سوار بشیم و بحث درامدزایی هم براشون داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ماشینی که سپاه زده ببین با تویوتا رقابت میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
اگه بردش 2 هزار کیلومتره پس شعاع 500 کیلومتری یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۰:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
شعاع دو هزار کیلومتر .و بردنهایی آن میشه چهار هزار کیلو متر .یعنی دوهزار کیلومتر میره و دوهزار کیلومتر رو بر میگرده .
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۰:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
در مورد 500 کیلومتر هم مفهومش آینه که وقتی در اسمان مثلا روی سر ما قرار داره و در همین نقطه اطراف من و شما رو تا فاصله 500 کیلومتری میتونه ببینه و تصویرش و اطلاعات این مناطق رو بفرسته به مرکز وبطور خلاصه در هر نقطه که باشه ، میتونه مساحت یک دایره به شعاع 500 کیلومتر رصد کنه و... پس این مسئله ربطی به برد رفت و آمد خود پهپاد نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
یعنی تا شعاع 500 کیلومتری رو میتونه با دوربیناش رصد بکنه بدون حرکت بسمت هدف از 500 کیلومتری ازش دید داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
چرااسم ایران نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بابا رفیق هنر این نیست خودمون رو داخل یک قفس ساخت غرب بنام مزر کشور محدود کنیم علمی بگیم همه انسان ها یکی هستن دینی هم بخوایم نگاه کنیم اونم همینه از یک پدر و مادر آدم و حوا چی ایرادی داره ایرانی یکی از این گل ها هست فلسطینی یکی اگر بخوایم رشد کنیم باید با این دید نگاه کنیم والا غربی ها مشکلشون همین هست خودشون رو از بقیه جدا می کنن حالا اسم یک محصول نظامی ما بر اساس برادارن فلسطینی ما گذاشته شده دوم این فقط همین مسئله نیست یکجور گوش ضد به صهیونیست ها هست در درگیری ها اخیر که هم قوت قلبی برای همپیمانان ما حماس و جهاد اسلامی باشه هم پیام به صهیونیست ها که با این همه درد و مشکل هنوز فراموش نکردیم به عهدی که بستیم.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ایول واقعا عالی بعد از کمان 22 به فاصله کمی یک پهباد پیشرفته دیگه علاوه بر اینکه پهباد های ایران با وجود تحریم فوق العاده بوده آینده ای بسیار روشن تر در انتظارش هست
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن حسینی
۱۲:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خیلی خوبع توانمندی در حوزه های پهپادی ونظامی واصرار بریه روش جز هدر دادن وقت وهزینه نیست الان باید سپاه در زمینه فضا و داشتن استراتژی فضایی وارد عمل بشه دانشمند ناسا بیست وهشت ساله ایران هست حتی دنبالش نرفتیم دلخوش به ماهواره نور نباشیم تمام عملیتاتهای ما زملن جنگ توسط ماهواره های امریکا رصد میشد و دراختیار صدام میرفت تنوع پهپاد الان خوبه ولی استراتژیک نیست سپاه باید دنبال ایجاد زیرساختهای شرکتهای دانش بنیان و جذب مبتکرین و مهندسین مکانیک وهوا فضا باشه قدرت نظامی ما بیشتر بخاطر ژئوپولوتیکی کشورمون هست که تنگه هرمز بیابانهای وسیع و کوهپایه های رادارکور همه همه دست برتر ما رو در هر جنگی رقم میزنه
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۰:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
حتما بدنبال مسائل فضایی هم هستند ، شما خبر ندارید و مسئله بعدی هوا و فضای سپاه وظیفه اش تعریف شده هست و وظیفه دولت هست که در بخش هوا وفای کشور بودجه بزاره که متاسفانه در چند سال گذشته کار چندانی صورت نگرفته و اگر کاری هم صورت گرفته فعالیت و کمک دانشگاهها بوده و کمک سپاه .یادمان نرود که بودجه سپاه هم زیر دست دولت هست .
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
درود برشما دلاوران عرصه دفاعی و رزمندگان و حافظان امنیت کشور. تنها شمایید که در محضر خدا و شهدا رو سفید هستید . همیشه سلامت و موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۲:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
درود و خداقوت بر سربازان دلاور اسلام و انقلاب
احسنت پهباد خیلی خوبی هست
انشاا... پهباد هایی بسازین که از تهران بلند بشن و بدون رهگیری اسراییل رو بمباران کنن و بیان.
تکبیر
تکبیر
تکبیر
تکبیر ...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
جزو 10 کشور بد نیست خوبه ولی 20 کشور؟ 21مین کشور دیگه میشه امثال ضعیف نظامی اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
Mahmood
۱۱:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ساخت ایران وبه کام ونام غزه ،آخر یعنی چه! مگر قهر خداوند می شد اگر یک نام ایرانی یا نامی از پهلوانان ونامداران بزرگ ایران بر روی پهباد بگذارید ، اگر این پهباد واقعا در یک کشور تازی حتی همان غزه هم بود ساخته می شد آیا نام ایرانی انتخاب می شد ! قطعا نه . بعد انتظار دارید ایرانیان به شما تحسین بگویند ،از اقدامات شما حمایت کنند، ودرصحنه همیشه باشند ،خودتان بیشتر صف بندی وتفرقه در کشور را ساخته وپرداخته می کنید .ودر آخر این راهم می دانم که این نظر من انتشار نخواهد شد درود فراوان برشما
United States of America
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
از اسمت با حروف انگلیسی تو معلوم چقدر ایرانی بودن برات مهمه.راستی از آلبانی چه خبر؟هوا خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
صلوات بر مومنین و مومنات، مامیتوانیم، اگر خدا بخواهد باور کنیم و تلاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
با تمام ‌نارضایتی که دارم ‌ولی دمشون گرمم.
Iran (Islamic Republic of)
Ragnar
۱۰:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
رای ما به رئیس جمهوری که بتونه قیمت دلار رو کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ایول
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۹:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خدا قوت روز افزون به برادران سپاه عطا کنه،
فقط یه کم کاری از یک ناحیه احساس میشه،اینچنین دست آوردی باید محکم و پر قدرت رسانه ی بشه،رو بخش نمایش دست آوردهای سپاه یا ارتش یا... درکل صنایع دفایی ضعیف عمل میشه،یعنی القاء قدرت برای هموطنها و افتخارات ملی ضعیف رسانه ی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
چرا در طراحی ظاهری و بدنه هیچ خلاقیتی بکار نرفته
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
صورتی باید می بود یا گل گلی پهباد ها در سراسر دنیا همین هستن مهم تکنولوژی رادار گریزی برد عملیاتی کارایی مداومت پروازی و بمب هایی هست که حمل می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
منظورش اینه که یک کپی محض از یکی از پهپادهای امریکاییه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خداقوت رزمندگان اسلام هینجور با قدرت به پیش برین و پهباد هایی بابرد بیشتر بسازین ،لطفا در زمینه خودرو سازی نیز به میدان بیایید
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۰:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
سپاه بارها اعلام آمادگی کرده ولی خودرو سازهای ما قدمی برنداشتند ، بجز جاهایی خودرو شان تو پارکینگ بخاطر چند قطعه خاک میخورد .خودرو ساز چرا وارد میدان نمیشه و دوست داره جنس رو وارد کنه و در داخل مونتاژ کنه ؟ خدا میداند چرا؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خداقوت رزمندگان اسلام هینجور با قدرت به پیش برین و پهباد هایی بابرد بیشتر بسازین ،لطفا در زمینه خودرو سازی نیز به میدان بیایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
درود بر پاسداران انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
به امید ساخت تجهیزات و پهپادهایی با بردهایی بسیار بلند و نزدیک به بیست هزار کیلومتر .
درود بر فرزندان اسلام و ایران.
Iran (Islamic Republic of)
معین حیدرزاده
۰۷:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ای کاش سپاه عزیز به وضعیت خودرو سازی ما هم وارد شود انچه که لیاقت وشان ملت عزیزماست خودرو باکیفیت وباقیمت مناسب تولید کند بخدا این مدیرانی که خودرو سازی را به این روز انداختن به ملت ما عظمت ایران اعتقادی ندارن اگرداشتن وضعیت خودرو همتراز با موشک وپهباد وجنگنده های ما پیشرفت داشت.دست تک تک شما رزمندگان اسلام رامی بوسم.
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۱۲:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
پس رای بده به سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
من یه کتاب در مورد جنگ الکترونیک نوشته ام ولی کسی نیست حمایتم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
مستقیم برو دفتر دکتر سلامی جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۰:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
شما چرا مستقیم از طریق بسیج شهر خودت اقدام نمی کنید .زودتر به نتیجه خواهی رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
برو موسسه مصاف ایرانیان حمایتت میکنه استاد رائفی پور
آخرین اخبار