نماینده دائم روسیه در نشست وین با بیان اینکه مذاکرات برجامی بسیار خاص است احیای چنین توافقی را در تاریخ بین‌المللی بی‌سابقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی اعلام کرد مذاکرات برجامی در وین بسیار خاص هستند و اقدامی مانند احیای توافق هسته‌ای در تاریخ روابط بین‌المللی بی‌سابقه است.

این مقام ارشد روس در پیامی توئیتری با بیان آنکه  مذاکرات وین بسیار خاص است، نوشت: «هدف ما به روز رسانی توافق یا حصول توافق جدید نیست؛ هدف ما این است که توافق پیشین را که تخریب شده گام به گام احیا کنیم.»

او سپس افزود: «آیا در تاریخ روابط بین‌الملل مورد مشابهی سراغ دارید؟ من که چیزی در خاطر ندارم.»

اولیانوف روز گذشته نیز در پیامی اعلام کرده بود مذاکرات برجامی تا حصول توافق هسته‌ای ادامه خواهد داشت.

هفته گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با شرکت هیأت‌های ایران، گروه۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در گراند هتل وین انجام شد.

انریکه مورا پس از این نشست اعلام کرد: «تقریبا مطمئن هستم به توافق نهایی برای احیای برجام خواهیم رسید. ایران در حال مذاکره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد تمدید توافقنامه فنی است. توافق هسته‌ای کلید ثبات منطقه است.»

اندکی بعد دیپلمات‌های ارشد سه کشور آلمان انگلیس و فرانسه اعلام کردند بدون دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات ایران، احیای برجام امکان‌پذیر نخواهد بود.

روز گذشته نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال رایزنی با ایران در خصوص تمدید توافق با آژانس هستند.

همچنین اعلام شد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز‌های آینده در این زمینه گزارشی به روز شده را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه می‌دهد.

پیش از این «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، گفته بود نگران است اگر ایران به موقع توافق نکند، داده‌های ضبط‌ شده دوربین‌ها از بین برود و او امیدوار است این اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
پس ایران شرایط گام به گام را پذیرفت.
متاسفم رهبر تمامی تحریم ها باید لغو بشه بعد ایران راستی آزمایی و اقدام کنه حالا به حرف رهبر گوش نکنید تا نتیجه اش را ببینید. در ابتدای اجرای برجام هم به شروط رهبری گوش نکردیم نتیجه اش را دیدیم.
آزموده را آزمودن خطا است.
آخرین اخبار