زلزله‌ای به قدرت ۵ ریشتری مرز استان‌های بوشهر و فارس - حوالی بندر گناوه را لرزاند.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری زلزله‌ای به بزرگی  ۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۶:۲۲ امروز در مرز استان‌های بوشهر و فارس، حوالی بندر گناوه رخ داد. 

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و کانون آن ۲۱ کیلومتری بندر گناوه، ۳۰ کیلومتری بندر ریگ و ۳۱ کیلومتری بندر امام حسن  بود.

پیش از این در ۲۹ فروردین زمین لرزه‌ای که به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در گناوه رخ داد، زلزله‌ای که به طور مرتب پس لرزه داشت و باعث تخریب دیوار‌های خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شده بود.

زلزله ۵ ریشتری گناوه را لرزاند/ تاکنون خسارتی گزارش نشده است

تیم‌های ارزیاب به محل زلزله اعزام شدند

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: فرمانداری و هلال احمر به سرعت برای بررسی میزان خسارت‌های احتمالی وارد عمل شده‌اند.

حیدری بریدی مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر هم عنوان کرد: کارشناسان بنیاد مسکن برای بررسی میزان خسارت‌های احتمالی به مناطق زلزله‌زده در این دو شهرستان اعزام شدند.

زلزله ۵ ریشتری گناوه را لرزاند/ تاکنون خسارتی گزارش نشده است

جمعیت هلال احمر استان بوشهر اعلام کرد: در پی وقوع زلزله در حوالی بندرگناوه، ۵ تیم ارزیاب متشکل از ۱۵ نجاتگر از شهرستان‌های دیلم و گناوه به کانون زمین لرزه برای بررسی و ارزیابی وضعیت روستاهای بخش ریگ و همچنین بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم اعزام شده‌اند.

زلزله گناوه تاکنون خسارتی نداشته است

فرماندارگناوه نیز گفت: زمین لرزه ۵  ریشتری عصر جمعه در شهر تاکنون خسارتی دربرنداشته است.

غلامرضا مهرجو بیان کرد: به محض وقوق زلزله با دهیار‌های ها و شورا‌های اسلامی در روستا‌های این شهرستان تماس گرفته شد و به آنان اعلام شد که درصورت وارد شدن خسارتی اعلام کنند.

زلزله ۵ ریشتری گناوه را لرزاند/ تاکنون خسارتی گزارش نشده است

او ادامه داد: بخشدار مرکزی و تیم امداد و نجات هلال احمر نیز جهت بررسی بیشتر به مناطق روستایی اعزام شدند.

فرماندارگناوه عنوان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت به روستاییان وصول نشده است و بنا به گفته کارشناسان پس لرزه‌ها در گناوه در ادامه زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین  امری طبیعی است، اما مردم از تداوم آن دل نگران هستند.

توضیحات غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر درباره زلزله ۵ ریشتری عصر جمعه در گناوه

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.